بهرام عین‌اللهی:

واکسیناسیون را جلوتر از کشورهای پیشرفته انجام داده‌ایم

وزیر بهداشت با بیان اینکه پاسداران ششمین واکسن کرونای کشور با عنوان نورا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند که به زودی در سبد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت،گفت:ما در واکسیناسیون از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتادیم.

تصویر واکسیناسیون را جلوتر از کشورهای پیشرفته انجام داده‌ایم

به گزارش سایت خبری پرسون، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در همایش نکوداشت مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت با عنوان یاران سلامت با تبریک روز تولد امام حسین(ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: پاسداران ششمین واکسن کرونای کشور با عنوان نورا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند که به زودی در سبد واکسیناسیون قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ایران دارای هویت بسیار پرافتخاری است و یکی از کارهای خوب هویت‌ساز ما خیران هستند، گفت: هر کاری که مردمی باشد ماندنی است و قدرت فقط به داشتن پول و امکانات نبوده بلکه قدرت واقعی مردم و کشوری است که مردم خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در صحنه ببیند.

عین اللهی با اشاره به موفقیت‌های ایران در اجرای واکسیناسیون کرونا، خاطرنشان کرد: ما در واکسیناسیون از کشورهای پیشرفته دنیا جلو افتادیم؛ به طوری که اکنون در تهران 94 درصد یک دز واکسن را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرده‌اند؛ این در حالی است که در آمریکا میزان تزریق واکسن 60 درصد بوده است و این نشانه قدرت واقعی مردم ماست.

وزیر بهداشت با اشاره به روند سیر بیماری کرونا در کشور ،ابراز داشت: یادمان نرفته است که ما روزانه 50 هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی، 15 هزار بیمار بستری، 8 هزار بیمار در بخش آی سی یو و مرگ و میر حدود 700 نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم، در حالی که در فرایند واکسیناسیون قدرت و نقش مردم بسیار تأثیر گذار بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید بیماری به خاطر نداشتن قدرت مالی برای درمان روی زمین بماند، گفت:‌ انتظار ما از جامعه پزشکی این است که در کارهای خیر پیشقدم باشند.

عین اللهی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی در خدمات خیرخواهانه در حوزه سلامت، یادآور شد: اگر مردم در این حوزه اعتماد کنند، مشارکت خواهند داشت؛ ضمن اینکه ساماندهی و ضرورت مؤثر و هدفمند ماندن کارهای خیر، بسیار مهم است.

وزیر بهداشت با تاکید با فرهنگ سازی و تشویق مردم در حوزه کارهای خیر، اظهار داشت: باید کارهای خیر را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت پروژه‌ای درآورد و گزارش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت مرتب به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه امروز در انجام کارهای خیر باید اولویت اول مناطق محروم باشد، تصریح کرد: نباید فقط فکرمان درمان‌محور باشد بلکه پیشگیری از درمان مهم‌تر است؛ به طوری که اگر واکسن 8 دلاری تزریق می‌کنیم بهتر از هزینه 30 تا 40 میلیون تومانی درمان است که هزینه می‌شود.

عین اللهی با اشاره به نقش برجسته خیرین در حوزه سلامت افزود: پروژه ساخت 6 هزار خانه بهداشت در برنامه قرار دارد که خیرین می‌توانند در آن مشارکت داشته و هر یک از این پروژه‌ها به نام یک خیر ایجاد شود.

منبع: فارس

387461