بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رای منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی به بهرام عین اللهی، پزشکی دارای حسن شهرت در تراز اخلاق اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارزشمندترین پشتوانه معنوی جهت آغاز به کار وی در یکی از دشوارترین آوردگاه های کشور خواهد بود. 
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۴۶۶ بیمار در یک روز

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۴۶۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

مقامات آمریکایی تزریق دُز سوم واکسن کرونا ویروس برای افرادی با ضعف سیستم ایمنی بدن را تایید کردند.
رییس سازمان غذا و دارو با ارئه توضیحاتی مبنی بر اینکه اقلام دارویی و مواد اولیه‌ای که از گمرک ترخیص نشده بودند اضافه کرد: اکنون به اندازه سه ماه رمدسیویر موجودی داریم .
آیا تا اینجای کار تردیدی وجود دارد که در مقابله با کرونا شکست خورده‌ایم؟ آیا با هزار بهانه و دلیل می‌توان مرگ بیش از 95 هزار از هموطنان را توجیه کرد و بدیهیات این موضوع را انکار نمود؟
تعطیلی و منع تردد خودروها؛

اعمال محدودیت‌های گسترده در کشور

با توجه به وضعیت بحرانی در سراسر کشور در جلسه امروز ستاد ملی مقابل با کرونا احتمال محدودیت‌های گسترده در کشور مطرح شد.
گمانه‌زنی‌هایی درباره انتخاب برخی افراد برای منصب وزارت بهداشت مطرح بود که در نهایت رئیس جمهور بهرام عین‌اللهی را به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت به مجلس معرفی کرد.
با توجه به اوج گیری بیماری کرونا در سراسر کشور ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است امروز درباره اعمال محدودیت‌های جدید تصمیم گیری کند. همچنین رئیس جمهور روز گذشته بر لزوم ایجاد محدودیت‌های 10 روز و منع ترددهای غیر ضروری تاکید کردند.
نزدیک ۲۰ ماه پیش بود که نخستین گزارش‌های همه‌گیری کرونا در ایران همزمان با چین رسانه‌ای شد. در این مدت چهار پیک بیماری را پشت سر گذاشتیم و در نزدیکی قله پنجم هستیم.