بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ درصد معتادان متجاهر کشور در مراکز استان تهران نگهداری می شوند، اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۵۳۵۰ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ فشافویه نگهداری می‌شوند که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: پانزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن، امروز پنجشنبه ۲۸ مردادماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

از ابتدا شیوع ویروس کرونا ماسک‌ها جز اولین محصولات محافظت کننده در برابر این ویروس بودند که سازمان بهداشت جهانی نیز به استفاده آنها تاکید می‌کرد اما به شرطی که طرز استفاده درست از آنها را بلد باشیم.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: در هیچ بیمارستانی از ظرفیت طب سنتی استفاده نمی‌شود و افزود: ضروری است در ستاد ملی مقابله با کرونا از کمیته تخصصی طب سنتی استفاده کنیم.
رئیس بیمارستان یاس سپید تهران گفت: اگر وزارت بهداشت امر درمان بسیاری از بیماران کرونایی را به خانه منتقل کند و اکسیژن تراپی در خانه برای این بیماران انجام شود، میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد.
بررسی شرایط تحقق محدودیت‌ها در نخستین روز از تعطیلات شش روزه برای مقابله با شیوع گسترده بیماری در هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا.