بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۵۷۱ بیمار کووید-۱۹ جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. همچنین در همین بازه زمانی ۳۶هزار و ۲۷۹ بیمار جدید مبتلا نیز شناسایی شدند.
قارچ سیاه بیماری ناشناخته‌ای نیست. با این حال همزمانی شیوع آن با آمار بالای مرگ و میر در کشورمان خیلی زود باعث رعب و وحشت عمومی شد. سیاه شدن پل بینی، تیره شدن اطراف سینوس‌ها، تورم صورت، ضعف شدید و آسیب‌های جدی عصبی و در نهایت نابینایی همه از عوارضی بود که بیماری قارچ سیاه را به عنوان یک عفونت مسری خطرناک‌تر از کرونا بر سر زبان‌ها انداخت.
در تازه‌ترین مکاتبه صورت گرفته بین سازمان غذا و دارو و گمرک ایران اعلام شده که «با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص داروهای فاقد مجوز واردات از این سازمان در گمرکات کشور، واردات هرگونه دارو که فاقد ثبت سفارش و مجوز ورود از این سازمان است به کلیه گمرکات کشور ممنوع اعلام می‌شود.»

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واکسیناسیون دانشجویان علیه کرونا مانند سایر مردم تابع سیاست‌های کلان وزارت بهداشت است و تنها تفاوت، در نوبت‌دهی واکسن است که بر اساس گروه‌های سنی دانشجویان نیست.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز( ۴ شهریور۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۷۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متاسفانه ۶۹۴ بیمار جان باخته اند.
شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۴ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۱ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۴۷۶ هزار و هشت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

متخصصان و پزشکان به بهترین وجه می توانند افراد را در مورد نیاز یا عدم نیاز به تزریق واکسن و زمان مناسب واکسیناسیون آگاه سازند و در عین حال شرایط بسیار اندکی وجود دارد که فرد را از واکسیناسیون منع می کند.

در روزهای اخیر رسانه‌های معاند با هجمه‌ای سنگین و ایجاد فضای منفی سعی در وارونه‌نمایی حقایق داشته‌اند تا افزایش آمار فوتی‌ها را به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونا از مبدأ انگلیس و آمریکا گره بزنند.
رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) برخی از علائم طولانی مدت بیماری کرونا را تنگی نفس، خستگی، اختلال در عملکرد شناختی که مردم آن را اختلال در تمرکز حافظه نیز می‌گویند دانست.
یک متخصص بیماری‌های ریوی درباره شیوع بیماری قارچ سیاه بیان کرد: قارچ در بدن افراد وجود دارد ولی فرصت برای رشد پیدا نمی‌کند و اینها عفونت‌های فرصت طلب هستند، زمانی که سیستم ایمنی سرکوب شد شروع به رشد و نمو می‌کنند.
چندی پس از شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان، دانشمندان به فکر تولید واکسنی مؤثر علیه این بیماری افتادند. چندین واکسن کرونا در جهان تولید و تست‌های انسانی آنها انجام شد؛ بسیاری از کشورها، مجوز اورژانسی مصرف واکسن‌های داخلی خود را صادر و تزریق آن را در داخل کشور خود آغاز کردند.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۶۶۵ نفر دیگر جان باختند

طبق اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته، ۶۶۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
در عرف بین المللی، کمک به کشورها و ملل گرفتار در حل آسیب‌های محیطی و بلایای طبیعی امری معمول و رایج است. صرف‌نظر از جایگاه اقتصادی و سیاسی کشور‌های آسیب دیده، برخی از کشورهای توانمند کمک به آنها را در پروتکل‌های اساسی خود قرار می‌دهند.