بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا:

واکسیناسیون باید طی سه‌ماه و ضربتی انجام شود

دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: واکسیناسیون باید طی سه‌ماه و ضربتی انجام شود. بعد از این واکسیناسیون، مرگ‌ومیر به شدت پایین می‌آید و پس از آن باید برای موارد خطرناکی که بروز می‌کند، تست‌های تشخیصی و ایزوله‌کردن بیمار را اعمال کنیم.
مشاور بنیاد امور بیماری‌های خاص در خصوص عملکرد انتقال خون در دوران پاندمی کرونا و تهدید و فرصت‌های این بیماری، گفت: پاندمی کویید ۱۹ که امروز جهان را در بر گرفته بر ذخایر خونی در جهان و ایران تأثیر به سزایی داشته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی، مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به کشور روسیه، آن را کذب محض دانست. و افزود: خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن‌های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده است.
کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این هفته با حضور وزرای بهداشت و علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستورکار کمیسیون قرار خواهند داد..
یک مقام مسئول با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، ادامه داد: با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفر‌های دریایی اعزام می‌شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام کرد، بنابراین وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر:

کمبودی در تامین اقلام بهداشتی کرونایی نداریم

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، زیرساخت‌های تولیدی اقلام بهداشتی هم چون ماسک سه لایه، محلول ضد عفونی کننده دست و شلید را آماده کردیم و توانستیم بخشی از نیاز مردم را در این زمینه رفع کنیم.
آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور منتشر شد و بر این اساس ۲۴۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهرستان در وضعیت زرد هستند.
رویدادهای اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

جامعه در انتظار کنج آرام اخبار

هفته ای که گذشت فضای مجازی و واقعی کشورمان، آرام تر از هفته قبل تر خود بوده است. هضم خبرهای ناگواری هراز گاه از راه می رسند در هفته ای که از سرگذراندیم آرام تربوده است. جامعه در انتظار است که وادی خبرهای ناگوار به سر رسیده و جولان خبرهای خوش از همه سو آغاز شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تسریع در روند واکسیناسیون خبر داد و گفت: بر اساس توانمندی استان‌ها در تزریق واکسن مورد نیاز در اختیار استان‌های مختلف قرار میگیرد ولی اجازه ذخیره واکسن نمی دهیم.
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران گفت: یکی از برنامه‌های ملی در وزارت بهداشت واکسیناسیون است که حداقل باید تا دو سال آینده انجام شود. در حقیقت بین ۶ تا ۹ ماه یک‌بار، کل کشور باید واکسینه شوند.
وزارت بهداشت شمار جان‌باختگان کرونا را در شبانه روز گذشتع 561 نفر اعلام کرد با این آمار تعداد کل درگذشتگان از ۱۰۹ هزار نفر فراتر رفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش با بیان این که تشکیل صف برای دریافت واکسن در شان مردم ایران نیست؛ گفت: برای حل این مشکل، فعالیت مراکز واکسیناسیون کشور سه شیفته می‌شود.