۵ علامت پوستی که از عارضه قلبی خبر می دهد

رنگ مایل به آبی روی پوست (اصطلاح پزشکی آن سیانوز است) ممکن است زمانی رخ دهد که در معرض هوای سرد یا دمای پایین قرار می‌گیرید.
تصویر ۵ علامت پوستی که از عارضه قلبی خبر می دهد

به گزارش سایت خبری پرسون، علامت های پوستی می توانند نشان دهنده عارضه های متفاوت باشند گه در ادامه به علامت هایی می پردازیم که نشان دهنده عارضه قلبی می باشند.قل

1- تغییرات در رنگ پوست
رنگ مایل به آبی روی پوست (اصطلاح پزشکی آن سیانوز است) ممکن است زمانی رخ دهد که در معرض هوای سرد یا دمای پایین قرار می‌گیرید. با این حال، اگر زمانی که بدن‌تان گرم بود متوجه این تغییر رنگ پوست به ویژه در انگشتان پا، انگشتان دست یا لب‌های خود شدید این علایم ممکن است نشان دهنده وجود عارضه‌ای قلبی باشد.
2- توده‌های زرد رنگ روی پوست
ظاهر شدن توده‌های زرد مومی روی پوست ممکن است خبر بدی برای قلب شما باشد. توده‌های بدون درد که گزانتوم نامیده می‌شود، در واقع تجمع چربی در زیر پوست است که نشان دهنده سطح کلی بالاتر کلسترول در خون است.
اگر متوجه ظاهر شدن ناگهانی برجستگی‌های زرد یا نارنجی روی پوست خود شدید با پزشک‌تان تماس بگیرید. این برجستگی‌ها می‌تواند در هر نقطه‌ای از بدن ظاهر شود با وجود این، بیشتر در مفاصل مانند زانو‌ها و آرنج‌ها یافت می‌شود.
3- پوست حفره دار روی پا‌ها و مچ پا
تورم پا و مچ پا که اِدِم (تورم ناشی از احتباس مایعات اضافی در بافت‌های بدن) نامیده می‌شود می‌تواند یکی دیگر از علایم بیماری قلبی باشد. در آن زمان قلب ضعیف می‌شود و نمی‌تواند خون را به طور موثر از طریق ورید‌ها به مناطقی مانند پا پمپاژ کند و باعث تجمع خون می‌شود. این بدان معناست که پا‌ها جمع و مایع از رگ‌های خونی به بافت اطراف خارج می‌شود.
4- خارش و پا‌های ملتهب
درماتیت استازی یا اگزمای وریدی یک التهاب پوستی در ساق پاست که به دلیل گردش خون ضعیف و تجمع مایعات ایجاد و منجر به قرمزی، خارش، خشکی و حتی پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.درماتیت استازی مانند اِدِم می‌تواند ناشی از عملکرد نامناسب قلب باشد،زیرا خون نمی‌تواند به درستی از طریق سیاهرگ‌ها حرکت کند.تشخیص زودهنگام درماتیت استازی ممکن است به آشکار شدن یک وضعیت تهدید کننده کمک کند.
5- ضایعات قرمز
ماکول‌های نامنظم، قرمز یا بنفش، مسطح و بدون درد و گره اوسلر هر دو به صورت توده‌ها یا لکه‌های برجسته مایل به ارغوانی روی پوست ظاهر می‌شود. با این حال، ضایعات جین وی به طور معمول غیر حساس است و در کف پا ایجاد می‌شود در حالی که گره‌های اوسلر می‌تواند دردناک باشد و در انگشتان دست و پایین انگشتان پا دیده می‌شود.
هر دوی آن‌ها می‌تواند علایمی از اندوکاردیت باکتریایی، یک عفونت بالقوه تهدیدکننده در پوشش داخلی و دریچه‌های داخلی قلب باشد. اندوکاردیت باکتریایی در صورت‌ درمان نشدن می‌تواند باعث نارسایی قلبی، حملات قلبی و دیگر عوارض شود.

397556