راهکاری برای درمان ورم چشم در خانه

متخصصان طب سنتی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگهای گندم در یک لیتر آب محلولی به دست می آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.
تصویر راهکاری برای درمان ورم چشم در خانه

به گزارش سایت خبری پرسون، چشمها حساسترین عضو بدن هستند و در عین حساسیت زیاد در معرض تهدیدات محیطی فراوانی میباشند. متاسفانه بدون آن که متوجه باشیم وقتی دچار بیماری چشم می شویم که هزینه زیادی برای درمان آن باید بپردازیم و ممکن است مقداری از بینایی خود را نیز از دست بدهیم . این در حالی است که بیش از۷۰ درصد اطلاعات زندگی ما از طریق چشم دریافت می شود و اعضای دیگر فقط تا حد محدودی امکان جایگزینی چشم را دارند.

بخشی از بیماری های چشم به بیماری های مربوط به کهولت سن مربوط می شود، مانند آب سیاه یا گلوکوم، آب مروارید و پیرچشمی که از بیماری‌های شایع چشم در دوران پیری است ؛ اما گاهی بر اثر ضربه ، پارگی شبکیه نیز اتفاق می افتد.

از دیگر مشکلات رایج چشم عیوب انکساری چشمها است. معمولا عیوب انکساری ، بیشترین مشکلات و ناراحتی های چشم را تشکیل می دهد که این عیوب را می توان با تجویز عینک یا لنز رفع کرد. سایر بیماری های چشم شامل ورم چشم، خارش و شوره پلکها، گل مژه، ورم ملتحمه، خشکی و سوزش چشم، چشم درد، خستگی چشم و ... است.

ورم چشم چیست؟
عموما ورم پلک ‌ها و چشم در صورت وجود هرگونه التهاب یا مایع اضافی در بافت پیوندی پیرامون چشم رخ می‌دهد که ممکن است دردناک یا بدون درد باشد و پلک‌های فوقانی یا تحتانی را در بر گیرد. همچنین یکی از مواردی که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیافتد ورم دور چشم است که معمولاً به آن پف چشم می‌گویند که باعث نگرانی خیلی‌ها از جمله خانم‌ها می‌شود.

روشهای درمان ورم چشم در طب سنتی
چند مورد از راهکارهای طب سنتی برای درمان خانگی این بیماری به طور خلاصه عبارتند از:

سیب زمینی
مقداری سیب زمینی خام را رنده کنید و در گاز یا پارچه تمیز بریزید و روی چشمان خود قرار دهید و این درمان را هر شب انجام دهید.

گل شقایق
در طب سنتی، این گیاه دارویی را به عنوان ضماد برای درمان ورم چشم استفاده میکنند.

اسفند
شستشوی چشمها با آب جوشانده اسفند برای فرو نشاندن التهاب چشمها مفید است.

اسفرزه
یکی دیگر از روشهای درمان گیاهی وم چشم استفاده از لعاب اسفرزه است. کاربرد لعاب اسفرزه که با حرارت کم پخته شده است برای شستشو و درمان تورم چشم بسیار مفید میباشد.

غازیاقی
استفاده از آب دم کرده 30 تا 40 گرم برگ گیاه دارویی غازیانی در یک لیتر آب نیز از دیگر درمانهای مفید برای این بیماری است. به این منظور محلول تهیه شده را صورت کمپرس بر روی چشمها قرار دهید. این کار باعث کاهش ورم، درد و حتی رفع چرک چشم خواهد شد.

ساقه و برگ گندم
درمانگران طب گیاهی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگهای گندم در یک لیتر آب محلولی به دست می آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.

تخم کاهو
شستشو ی چشمها با جوشانده تخم کاهو درمان موثری برای ورم و چشم درد است.

از دیگر روشهای درمانآماس چشم استفاده از روغن کرچک است . به این منظور از این روغن به میزان 3 قطره در چشم بچکانید.

سفیده تخم مرغ
مقداری سفیده تخم مرغ را با پرهای گیاه گل محمدی مخلوط نموده و پشت چشم قرار دهید. ورم چشم را معالجه میکند. استفاده از زرده تخم مرغ خام نیز برای رفع خستگی چشم ها مفید است.

بابونه
استفاده از جوشانده بابونه نیز یکی دیگر از راهکارهای طب سنتی برای تسکین تورم چشم است. برای تهیه این جوشانده 3 قاشق سوپخوری گیاه بابونه را در سه فنجان آب جوش بریزید و بیست دقیقه آن را دم کنید. سپس با آن چشم را شستشو دهید.

جعفری
سبزی جعفری سرشار از ویتامین آ است. استفاده از ضماد جعفری در مورد درمان ورم چرکی چشمها استفاده میشود.

خربزه
یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای درمان ورم چشم استعمال موضعی گوشت خربزه شبها بر پشت چشم است. همچنین دادن بخور تخم و پوست خربزه برای ورمی که ناشی از سرماخوردگی در برف باشد بسیار موثر است.

شیرین بیان
استفاده از گیاه شیرین بیان و شستشوی چشمها با محلول تهیه شده از آن نیز برای درمان ورم ملتحمه چشم مفید است. به این منظور دویست گرم ریشه شیرین بیان را در یک لیتر آب انقدر بجوشانید تا سه چهارم آن تبخیر شود و از آن برای شستشوی چشم استفاده کنید.

397876