موج دوم آنفلوآنزا در راه است/ وزارت بهداشت: مردم ماسک بزنند

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به دنبال شیوع آنفلوآنزا که از اواخر مهر شروع شد و اواسط آبان به اوج موج اولیه خود رسید، هم اکنون در سیر نزولی پیک بروز اولیه قرار داریم.
تصویر موج دوم آنفلوآنزا در راه است/ وزارت بهداشت: مردم ماسک بزنند

به گزارش سایت خبری پرسون شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: بروز سالانه آنفلوآنزا به طور معمول دارای ۳ موج است که موج اولیه بروز بیماری معمولاً در ابتدای فصل پاییز، موج دوم معمولاً با شدت کمتر از موج اولیه طی ماه‌های بهمن و اسفند و موج سوم در اردیبهشت سال بعد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به گذر از پیک بزرگ موج اولیه و روند کاهشی فعلی آن، از هم اکنون باید آمادگی جهت بروز موج دوم در بهمن ماه سال جاری داشته باشیم. در این راستا آموزش‌های بهداشت فردی و اجتماعی با تاکید بر استفاده از ماسک خصوصاً در اماکن بسته و بدون تهویه، شستشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن بالاخص اماکن تجمعی و انجام واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه‌های هدف و اولویت دار بسیار ضروری است.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: به دلیل احتمال ابتلاء به بیماری در تمام فصول سال، انجام واکسیناسیون آنفلوانزای سالیانه منوط به انجام آن فقط در اوایل مهر ماه نیست و در هر زمانی از طول سال و برای گروه‌های اولویت دار، با توجه به دسترسی به واکسن آنفلوانزا، الزامی و ضروری است.

عرشی اظهار کرد: همچنین لازم است در صورت علامت دار بودن، نسبت به مراجعه به پزشک اقدام کرده و از مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی پرهیز و توصیه می‌شود تا رفع علامت‌های حاد بیماری، از حضور در محل کار و مدرسه اجتناب شود.

440472