بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه ۱۷۷ بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند.
معاونان وزارت بهداشت به تدریج در حال تغییر و جابجایی هستند و در این بین، بد نیست نگاهی مقایسه‌ای به تیم جدید وزیر داشته باشیم و اینکه پاشنه آشیل وزارتخانه کجاست.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به کاهش ذخیره خونی استان تهران علت آن را مراجعه کمتر هموطنان به مراکز انتقال خون در فصل پاییز و زمستان عنوان کرد.

یک جهش جدید و کمی مسری‌تر از نوع دلتای به شدت قابل انتقال کووید ۱۹ توجه برخی کشورها به ویژه بریتانیا را به خود جلب کرده است. بر اساس آخرین داده‌های دولت بریتانیا که این جهش را به‌ عنوان نوع در حال گسترش در این کشور توصیف می‌کند، ۶ درصد از تمام موارد جدید توالی‌یابی ژنتیکی شده در هفته آخر سپتامبر را تشکیل داده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آخرین محموله واکسن کرونای خریداری شده وارد کشور شد، گفت: از ابتدای سال جاری و پس از صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، این جمعیت با واردات ۶ میلیون دُز واکسن، به تعهدات خود عمل کرده است.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۳۹ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۰ هزار و ۵۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۳ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۲۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام کرد. رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان با جدیت دنبال شود، گفت: وزارت بهداشت، با همکاری وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش، طوری برنامه‌ریزی کند تا مدارس و دانشگاه‌ها از اول آذر طبق شیوه‌نامه‌ها بازگشایی شوند.
گروه‌های جامعه مدنی هشدار دادند که شکست در مقابله با نابرابری جهانی در توزیع واکسن می‌تواند همه‌گیری را طولانی‌تر کند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۶هزار و ۸۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۱۲۸ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
هر سالــه با آغاز فصل سرما، یکی از بیماری‌های شایع تنفسی، آنفلوآنزا است. پس از ورود ویروس کووید19 به کشور از دی‌ماه سال 1398 و طی دو سال، موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا کاهش پیدا کرد. کاهش بیماری، بیشتر به دلیل ترس و وحشتی بود که ویروس کرونا در بین مردم ایجاد کرد و بیماری کرونا مردم را به صرافت انداخت تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی از جمله: استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و اجتماعی، توجه به تهویه در مکان‌های بسته و شست‌وشو و ضدعفونی سطوح آلوده و مشکوک، جانب احتیاط را درپیش گیرند.