عضویت ۲ میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امروز هلال احمر ۲ میلیون عضو داوطلب دارد که ۶۰۰ هزار نفر از آنان جوانان هستند.
تصویر عضویت ۲ میلیون داوطلب در جمعیت هلال احمر

به گزارش سایت خبری پرسون، پیرحسین کولیوند در آیین گرامیداشت روز جهانی داوطلب که در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: واژه داوطلبی ارزشمند و والا و هم‌ردیف احسان و نیکوکاری است که بارها از آنها در قرآن یاد شده است و هم‌ردیف اقدامات حسنه و مهم در دین مبین اسلام است.

وی افزود: قرآن تاکید زیادی بر انجام کار خیر به صورت آشکار و پنهان دارد و آیات و روایات در این خصوص بسیار زیاد است. بزرگان همواره به انجام کارهای نیک و حسنه نیز تاکید داشته اند. انجام اقدامات داوطلبانه بر همین اساس ریشه در سیره اسلام دارد.

کولیوند ادامه داد: داوطلبان همچون شعار جمعیت هلال احمر بی‌منت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و هر چه دارند مخلصانه تقدیم جامعه می‌کنند. هلال احمر علاوه بر عرصه‌های داوطلبانه در حوزه‌های مختلف دیگر نیز نقش‌آفرینی می‌کند به همین دلیل عالی‌ترین جایزه جهانی جمعیت‌های ملی را گرفت و سه کرسی جهانی‌ را به خود اختصاص داد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: همگان شاهد بودند که هلال احمر در ایام اربعین نیز خوش درخشید و چند برابر سال‌های گذشته به زائران خدمت‌رسانی کرد. خوشبختانه این خدمات بی‌بدیل سبب شده تا میزان رضایت از فعالیت‌ها و اقدامات هلال احمر بالا باشد. داوطلبان نیز در کنار هلال احمر در مراسم اربعین حاضر بودند و در مراکز بهداشتی و درمانی زائران را پذیرش کردند. این اقدامات در حج نیز انجام شد و هلال احمر نقشی اساسی در برگزاری حج تمتع امسال ایفا کرد.

وی ادامه داد: هلال احمر در حوزه توانمندسازی جامعه نیز فعال شده و در صدها محله کم برخوردار کشور با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود به کمک مردم کم‌بضاعت شتافته است تا بهترین خدمات را به شهروندان ارائه دهد و گامی مؤثر در عرصه عدالت اجتماعی بردارد.

کولیوند با اشاره به ویژگی‌های اقدامات داوطلبانه گفت: امروز هلال احمر 2 میلیون عضو داوطلب دارد که 600 هزار نفر از آنان جوانان هستند. این عزیزان در طرح‌های مختلف از جمله کمک به نیازمندان بسیار فعال بوده‌اند و بدون چشمداشت در خط مقدم یاری‌رسانی به مردم بودند. خدمات داوطلبی هلال احمر مرز ندارد و هلال احمر در تمامی شهرهای ایران و در نقاط مختلف جهان خدمت‌رسانی خواهد کرد و دست نیازمندان را خواهد گرفت. بر همین اساس در زلزله افغانستان و سیل پاکستان، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کمک‌کننده وارد عرصه شد. این در حالی است که کشور خودمان نیز متاثر از حوادث مختلف است و در داخل کشور نیز بی وقفه به مردم یاری رسانی می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هلال احمر بر اساس شعار سال نیز توانسته تولیدات بسیار مطلوبی داشته باشد و شاهد هستیم که فدراسیون جهانی برای کمک رسانی به سایر کشورها از محصولات تولید شده هلال احمر خریداری می‌کند و برای آسیب‌دیدگان می‌فرستد. امری که موجب اشتغالزایی و خلق ثروت در کشور می‌شود. در روزهای سرد سال قرار گرفته‌ایم و امدادگران در سخت‌ترین شرایط در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند، ما نیز پشتیبان آنها هستیم و هر چه داریم در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا با تجهیزات کامل به شهروندان کمک کنند.

440712