بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۶۰ هزار و ۲۳۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۶ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۰۷ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
با افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در اتریش و به منظور ترغیب واکسینه نشده‌های این بیماری به دریافت واکسن، دولت اتریش روز گذشته (جمعه) ورود افراد واکسینه نشده را به شماری از اماکن عمومی ممنوع اعلام کرد.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی به کاهش محدودیت‌ها به علت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در فصول سرد سال امکان همپوشانی کرونا و آنفلوانزا و درگیری افراد با آنها وجود دارد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران با اشاره به اینکه وضعیت کرونایی تهران ازنارنجی به زرد تغییر کرده است، گفت: تردد از تهران به شهرهای زرد و آبی نیاز به مجوز ندارد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۹ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۸۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۶ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
عضو کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه تعداد مرگ‌ومیر را بعد از واکسیناسیون در یک سیر کاهشی مشاهده می‌کنیم، گفت: البته همواره باید مسائل پیشگیری را هم در کنار واکسن قرار دهیم. تجارب نشان می‌دهد که با عدم رعایت مسائل بهداشتی، بعد از واکسیناسیون، ‌ تاثیر واکسن بسیار کاهش می‌یابد.
افزایش معنادار قربانیان کرونا نسبت به روز گذشته؛

هر ۹ دقیقه ۱ فوتی نتیجه عادی‌انگاری‌ها

افزایش معنادار تعداد فوتی‌ها نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد‌ عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داشته و برخی با عادی‌انگاری، سبب صعودی‌شدن نرخ ابتلا و فوت در کشور شده‌اند.
وزارت بهداشت در اطلاعیه ای درپی فیلم منتشرشده در فضای مجازی؛

مطالبه کمبودها، حق مردم بوده، هست و خواهد بود!

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت دراطلاعیه ای درخصوص ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی در خصوص مطالبه کمبودها توسط مردم در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دامغان توضیحاتی ارائه کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در واکنش به اخباری مبنی بر منتفی شدن واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال گفت: باید جنبه‌های علمی و اجرایی واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال بررسی و هماهنگی‌های لازم با وزارت آموزش و پرورش انجام شود.
محققان دانشگاه آکسفورد در حال انجام آزمایشی هستند تا دریابند که اسپری‌های بینی واکسن کرونا چه میزان در انسان موثر هستند و کارشناسان امیدوارند که این اسپری‌ها حتی موثرتر از تزریق باشند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۸ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۷۷۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۴ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۸۲ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: افرادی که برای سفر به خارج از کشور به تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا نیاز دارند از روزهای آینده می‌توانند با مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور درخواست خود را ثبت کنند.