بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

کارشناس ارشد بهداشت چین دو شرط را برای بازگشت به حالت عادی شناسایی و تاکید کرد که مقامات باید به سیاست صفر کووید-۱۹ خود در مبارزه با سویه اُمیکرون پایبند باشند.

ممانعت از حضور واکسن‌نزده‌ها در اماکن تجمعی؛

اجرای محدودیت های هوشمند کرونایی آغاز شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا از امروز - ۱۵ آذرماه، درعین حال شرایط حضور در اماکن تجمعی را تشریح کرد.
سویه موسوم به «اُمیکرون» مدت‌زمان زیادی نیست که شناسایی‌شده و با عمر کوتاهی که دارد در سراسر دنیا گسترش پیداکرده و در پنج قاره جهان‌دیده شده است و به کشورهای همسایه ما یعنی امارات و عربستان هم رسیده و ورود آن به ایران دور از ذهن نیست. این مسئله با محدودیت‌های هوشمند در نیمه آذرماه تقارن یافته است و بی‌تردید با برقراری تعادل مناسب میان انتشار بیماری و معاش مردم و اقتصاد جامعه و تفکیک افراد واکسینه و غیرواکسینه، می‌توان بار احتمال بستری و مرگ را کاهش داد.
روایتی از سویه جدید کرونا از زبان سفیر ایران درآفریقای جنوبی؛

امیکرون بیشتر بچه‌ها را نشانه می رود!

سفیر ایران در آفریقای جنوبی در اینستاگرام خود نوشت: اُمیکرون این است که بیشتر بچه‌ها را هدف قرار داده است، بچه‌هایی که یا واکسن نزدند یا فقط یک دُز زدند. این نوع از کرونا بیشتر علائم خفیف دارد و کمتر به بستری شدن در بیمارستان منجر می‌شود.
سفیر ایران در آفریقای جنوبی با بیان این که اُمیکرون بیشتر بچه ها را هدف قرار داده است، گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی در این مدت از کمتر از۵۰۰ نفر در روز، دیروز به بیش از ۱۶ هزار نفر در روز رسید.
دکتر مینو محرز: «این گروه، خاص‌ترین داوطلبانی هستند که در کارآزمایی بالینی واکسن برکت شرکت کردند. این‌ها بچه‌های غیور ایران هستند. از یکی از آنها پرسیدم: چرا برای تزریق واکسن برکت داوطلب شدی؟ در جواب گفت: «به دلیل عرق ایرانی.» و این برای ما باعث افتخار است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت تمهیدات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا، بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای تسریع در روند تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد.

در کشورهای ثروت‌مند امید به زندگی بالاست و شمار زیادی از افراد با سن بالا در خانۀ سال‌مندان زندگی می‌کنند؛آسیب پذیرترین لایۀ جمعیتی در مقابل ویروس کرونا. جدای این در آمریکا هم از سیاهان و اسپانیایی تبارها و از جمعیت فقیر بیشتر قربانی گرفت.
در شرایطی چند روز پیش، امارات متحده عربی، اولین ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا «اُمیکرون» تایید کرد که حال این ویروس از رگ کردن به ایران نزدیک‌تر است. سرایت‌زایی « اُمیکرون »، آنقدر زیاد است که تنها در 48ساعت، سازمان جهانی بهداشت، این سویه را به‌عنوان یک واریانت نگران‌کننده، معرفی کرد. چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 50نوع جهش در این ویروس وجود دارد و حدود 30جهش آن در پروتئین‌ اسپایک رخ داده است.
بر اساس آمارهای رسمی، کره جنوبی امروز (شنبه) با ثبت ۵۳۵۲ مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۷۰ مورد فوتی ناشی از عوارض ابتلا به این بیماری، رکورد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را گزارش کرد.

کارشناسان بهداشتی ایالات متحده از شناسایی سویه امیکرون کروناویروس در شش ایالت دیگر این کشور خبر دادند.