تهران در قعر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی

با توجه به اینکه شهر های آبی کرونایی در حال افزایش است اما رعایت پروتکل های بهداشتی رو به پایین است و این موضوع در آستانه سال نو و افزایش سفرها نگران کننده به نظر می رسد.
تصویر تهران در قعر رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در کشور همانند هفته‌های گذشته صفر است و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز یک شهر است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۹۵ به ۹۰ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۳۵۲ به ۳۵۷ شهر افزایش یافت.

در عین حال اکنون بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، پایین و بالغ بر ۳۴.۹۵ درصد بوده است.

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۰.۵۸ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان ایلام با ۸۴.۷۱ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۳۶.۹۶ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۱۲ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۰.۵۸ درصد بوده است که استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد بیشترین میزان رعایت و پاساژها با ۴۶.۲۹ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، ۱۹.۲۲ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۴۶.۳۱ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۶.۱۶ درصد رعایت بوده است.

منبع: ایسنا

463592