بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۴۴۶ نفر رسید.

نخست وزیر انگلیس خواستار اقدام دیگری برای تزریق دُز یادآور در مقیاسی مشابه با برنامه اصلی واکسیناسیون شد چرا که نگرانی در مورد سویه جدید اُمیکرون باعث شده برخی اقدامات پیشگیرانه و محدودیتها مجدد اجرایی شود.
قطعا پیک پنجم کرونا در کشور، سخت ترین و تلخ ترین پیک این بیماری بوده است که ما تجربه کردیم. اما، اینکه تبدیل به فاجعه ملی شد، جای سئوال دارد.

نتایج یک مطالعه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نشان می‌دهد که از نوعی دارو با عنوان "سیلدنافیل سیترات" می‌توان در درمان بیماری آلزایمر استفاده کرد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید.
کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جزئیات طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید را در قالب اطلاعیه شماره دو صادر کرد.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تا کنون به ۲۶۶ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۱۳ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۲۶ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۲۴۰ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۴۶۸ نفر از مبتلایان نیز تا کنون بهبود یافته‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره گزاره “از هر سه ایرانی یک نفر دچار اختلال روانی است” که روز گذشته از قول وی در رسانه‌ها بازتاب یافت، با ارائه توضیحاتی تاکید کرد: آمار بروز اختلالات روانپزشکی در ایران بالاتر از آمار جهانی نیست.
رییس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه با تاکید بر ضرورت واکسینه شدن همه مردم علیه کووید 19 و افزایش سطح ایمنی جامعه، گفت: هرچه می‌توانیم باید با همین واکسن‌های موجود، سطح ایمنی جامعه خودمان را افزایش دهیم و سطح دفاعی قوی تری در مقابل سویه‌های جدید مانند اُمیکرون و سویه‌های دیگری که ممکن است در روزها و هفته های آتی سلامت مردم را تهدید کنند، ایجاد کنیم.

فرزانه مقدس، پرستار بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران در گفت و گو با عصر صنعت مطرح کرد:

مسئولان به وعده های داده شده، عمل کنند

در روزهایی که ما اخبار انتشار ویروس کووید-۱۹ به گوشمان می رسید و حتی به زدن یک ماسک ساده برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و کمک به کادر درمان، کاری را انجام نمی دادیم، بودند افرادی که خود را وقف خدمت به هموطن هایشان کرده بودند و جان خود را سپری برای سلامت ما قرار داده بودند.
کادر درمان کشور با تمام معضلات و مشکلات شغلی خود دست و پنجه نرم می کنند ولی از خدمت به مردم شانه خالی نمی کنند.گویا فرشتگانی هستند که خدا برای سلامت ما، آنها را روی زمین فرستاده است.به بهانه نزدیک شدن به روز پرستار با سرکار خانم فرزانه مقدس، پرستار بخش کرونا بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران و مدرس فن بیان و گویندگی به گفت و گو پرداختیم که ماحصل آن را در ذیل می توانید بخوانید.
یکی از سازندگان واکسن کرونا در انگلیس هشدار داده است که اگر زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از پاندمی‌هایی نظیر کووید۱۹ در جهان ایجاد نشود ممکن است همه‌گیری بعدی، خطرناک‌تر و مرگبارتر روی دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که انگلیس قصد دارد قرص ضد ویروسی "مِرک" برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را تا تعطیلات کریسمس عرضه کند.