رئیس سازمان اورژانس کشور؛

آماده باش اورژانس برای خدمت رسانی به هم وطنان در تعطیلات نوروزی

رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده باش کامل این سازمان برای ارائه خدمات به هم وطنانمان در مناسبت های پایان سال و تعطیلات نوروزی خبر داد.
تصویر آماده باش اورژانس برای خدمت رسانی به هم وطنان در تعطیلات نوروزی

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر میعادفر، با اشاره به ۴ مناسبت پیش رو تا ایام عید نوروز، از آمادگی کامل سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان احتمالی در اجتماع نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، اردوهای راهیان نور، چهارشنبه آخر سال و همچنین تعطیلات عید نوروز خبر داد و اظهار داشت: امسال حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته، رشد ۶۶ درصدی داشته که نیاز است پیشگیری از حوادث ترافیکی به ویژه در ایام نوروز در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بیشتر حوادث ترافیکی در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها رخ می‌دهد و در ایام نوروز امسال کمپ‌های سلامت نوروزی، بیشتر در این مناطق استقرار خواهند داشت. از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، طرح سلامت نوروزی در کشور اجرا می‌شود و با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در ایام عید نوروز، پیش بینی می‌شود که بیشترین حجم تردد مسافران نوروزی در فاصله روزهای ۲۴ اسفند تا ۴ فروردین ۱۴۰۲ باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت خود را به مردم و مسافران نوروزی ارائه می‌کنند. با توجه به حادثه خیز بودن ایران، به بحران‌ها و حوادث طبیعی نیز توجه داریم تا در صورت نیاز، خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی در این حوادث نیز به خوبی ارائه شود.

میعادفر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در ایام نوروز، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است، ادامه داد: نیاز است آموزش‌های لازم از سوی رسانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به مسافران نوروزی ارائه شود.

منبع: مهر

464593