بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی مصوب شورای‌عالی بیمه باید بدون تغییر ابلاغ شود، گفت: نباید میزان تعیین شده به هیچ بهانه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کاهش یابد، زیرا در غیر این صورت آسیب اصلی آن به مردم خواهد رسید.
رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: امروزه صنایع لبنیات علی رغم مشکلات متعدد، با تمام توان در حال همکاری با مدارس هستند و ٦٢ هزار مدرسه و قریب به ٨ میلیون و ٥٠٠ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۹ درصدی بیمارستان در حال ساخت سرطان کرمانشاه، گفت: به محض تحویل پروژه، کار نصب تجهیزات آغاز شده و پروژه ظرف دو ماه آماده بهره برداری می شود.
رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ادعاهای بسیار عجیبی را مطرح کرده است. او ادعا کرده که «بهترین معلمان را از طریق آزمون‌های سفت و سخت استخدامی به مدارس دولتی می‌فرستیم» و از سوی دیگر مدعی شده است: «اکنون ساختمان و فضای فیزیکی مدارس دولتی به مراتب از فیزیک و ساختمان مدارس غیردولتی بهتر است، البته موارد استثنا هم وجود دارد.»
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، مصرف زیاد نمک را زمینه‌ساز سرطان معده، فشارخون و پوکی استخوان عنوان و بر رعایت تعادل در مصرف نمک روزانه (۳ تا ۵ گرم در روز)، تاکید کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: اوضاع بیمارستان‌های دولتی اصلاً خوب نیست و می‌طلبد وزارت بهداشت هرچه زودتر، اصلاحاتی در روش و شیوه مدیریت این بیمارستان‌ها انجام دهد. زیرا، در غیر این صورت؛ آسیب‌های مدیریت سنتی بیمارستان‌های دولتی، متوجه قشر زیادی از مردم و بیماران خواهد شد که هیچ انتخابی غیر از بیمارستان دولتی ندارند.
متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این‌که فیبروم‌های رحمی، بارداری را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: محدودیت رشد جنین، قطع ناگهانی جفت، زایمان زودرس، زایمان سزارین، وضعیت بریج یا قرارگیری جنین از پا و سقط جنین از جمله عارضه‌های فیبروم در بارداری است
در ایران اگر چه پیوند صنعت داروسازی با بازار جهانی چندان قوی نیست، اما با توجه به حجم بالا و تنوع تولید این صنعت در ایران، شناخت و واکاوی آن اهمیت فراوانی دارد. در این پژوهش صنعت دارویی ایران را از منظر فروش، سودآوری، تجارت خارجی، حجم تسهیلات و تعهدات در سیستم بانکی، تعهدات ارزی رفع نشده، چالش‌های اثرگذار بر این صنعت مورد بررسی قرار گرفته است.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در روزهای اخیر مقداری موارد بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش یافته است، گفت: مطابق هر سال، معمولا در بهمن ماه ممکن است پیک کوچکی از آنفلوآنزا را داشته باشیم.
خبر ممنوع‌الخروجی پزشکان و الزام آنها به انجام تعهد خدمت برای خروج از کشور موضوعی است که در روزهای اخیر در فضای مجازی جنجال به پا کرده، اما واقعیت ماجرا چیست؟