دیالیز 79 زائر ایرانی حج تمتع در بیمارستان‌های مدینه

از شروع عملیات حج تا شب گذشته، ۷۹ زائر ایرانی در مدینه منوره برای انجام دیالیز به بیمارستان‌های سعودی منتقل شده‌اند.
تصویر دیالیز 79 زائر ایرانی حج تمتع در بیمارستان‌های مدینه

به گزارش سایت خبری پرسون، در بیانیه ستاد مرکز پزشکی مدینه که صبح امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد منتشر شد، آمده است: تعداد مراجعه به درمانگاه‌های تخصصی و عمومی در مدینه منوره به ترتیب یک هزار و ۵۶۸ و یک هزار و ۱۴۶ مورد بوده است.

تاکنون ۱۳ زائر برای مداوا در مراکز درمانی سعوی بستری شدند که به جز دو زائر بقیه پس از دریافت خدمات درمانی به کاروان‌های خود بازگشتند. یک زائر نیز در مرکز پزشکی در مدینه بستری است. همچنین ۷۹ مورد نیز انتقال بیمار به بیمارستان‌های سعودی برای انجام دیالیز ثبت شده است.

۹ هزار و ۵۵۴ مورد خدمات پرستاری شامل تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب، گچ گیری و آزمایش قند خون نیز در درمانگاه‌های مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است.

کادر پزشکی مدینه منوره شامل پزشکان عمومی و متخصص، طب اورژانس، تکنسین دارویی و پزشک اعزام، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی و پرستار است.

در این اطلاعیه مجموع خدمات ارائه شده به زائران مدینه قبل تا بامداد امروز ۳۳ هزار و ۲۹۲ مورد ذکر و تصریح شده است که ارائه خدمات تا حضور آخرین کاروان زائران ایرانی در مدینه ادامه خواهد یافت.

در حج ۱۴۰۲ تاکنون دو مورد فوتی در مدینه منوره ثبت شده و دردهای عضلانی، فشار خون، سرماخوردگی و ... از دلایل عمده مراجعه بیماران ذکر شده است.

منبع: فارس

490425