بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه فقره سوال از بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام وصول شد.

بیماران مبتلا به سرطان، بیماران تالاسمی، بیماران پیوند کلیه و بیماران دیالیزی در کشور با کمبود برخی داروها مواجه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: با توجه به این‌که کمبود منابع انسانی در بخش‌های مختلف درمانی و بهداشتی کاملاً مشهود است، درخواست صدور مجوز ۱۰۰ هزار نیرو را به سازمان اداری و استخدامی ارسال کرده‌ایم و امیدوارم با بخش عمده آن موافقت شود.
دوران کرونا باعث شد تا زحمات و خدمات پرستاران به مردم و بیماران، بیش از پیش نمایان شود و در این بین، چند ده هزار پرستار درگیر بیماری شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند. اما، واقعیت امر این است که جامعه پرستاری از وعده‌هایی که شنیده، خسته است و انتظار دارد به جای تقدیر و تشکرهای نمادین، حمایت شود.
گرچه افرادی که از کووید-۱۹ بهبود پیدا می‌کنند، معمولا تا حدی در برابر عفونت دوباره مصون می‌شوند، اما ظاهرا تزریق واکسن‌ به آنها حفاظت بسیار بیشتری در آنها در برابر بیماری شدید ایجاد می‌کند.
13 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 در کشور چین شناسایی شد که بیشترین موارد ابتلا در ووهان است.
محمد مقیمی در مورد از سرگیری آموزش‌های حضوری دانشگاه ها گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در بحث خوابگاه‌ها و کلاس‌ها همزمان با حضوری شدن آموزش‌ها از امروز اعمال خواهند شد.
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران گفت: بیشتر بازنشستگان با توجه به شرایط جسمی و سنی، از نظر کهولت سن، سواد اینترنتی و الکترونیکی در مواجهه با نسخه نویسی الکترونیکی دچار مشکل هستند، اکثرا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دفترچه‌ها را از آن‌ها نمی‌پذیرند.
توضیحات رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز را بخوانیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: در شبانه روز گذشته دو کرمانی از جمله یک کودک ۵ ماهه به سبب ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفتند.
بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۴۰ نفر رسید.
وزارت بهداشت اعلام کرد که از دیروز تا امروز (۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و ۴۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۳۵۵ نفر از آنها بستری شدند.