علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟

محققان اظهار کردند که علائم اولیه آلزایمر در دهان فرد آشکار می‌شود. اختلال در بهداشت دهان و دندان افراد می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد.
تصویر علائم اولیه آلزایمر در کدام قسمت بدن ظاهر می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از هلث نوشت: دندانپزشک برجسته این تحقیق معتقد است که بهداشت نامناسب دهان و دندان می‌تواند علامت هشدار اولیه باشد که ممکن است فردی با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند.

وی اعلام کرده است که اختلال در بهداشت دهان و دندان افراد می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر باشد.

دکتر اسمیتا، دندانپزشک این تحقیق گفت که بهداشت دهان و دندان می‌تواند علامت هشدار اولیه باشد که نشان می‌دهد فردی ممکن است از نوعی زوال عقل رنج ببرد.

این متخصص گفت: برخی از علائم اولیه بیماری آلزایمر، مربوط به دهانی است که به خوبی از آن مراقبت نمی‌شود.

سایر منابع رسمی نیز تایید کرده‌اند افرادی که از زوال عقل رنج می‌برند بهداشت و مراقبت شخصی را نادیده می‌گیرند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) ایالات‌متحده بی‌توجهی به بهداشت و مراقبت شخصی را یکی از ۱۰ علامت هشداردهنده اولیه بیماری آلزایمر می‌داند.

اسمیتا هشدار داد که مقدار بیش از حد پلاک و تارتار همچنین لثه‌ها و حفره‌های متورم یا خونریزی، علائم هشدار دهنده بی‌توجهی و سلامت ضعیف دندان است.

وی افزود: این موارد یا برای ما به‌عنوان دندانپزشک قابل مشاهده است یا از شکایت بیمار از درد در هنگام لمس یا دمیدن هوا بر روی دندان مشهود است.

این دندانپزشک همچنین خاطرنشان کرد که کل ظاهر فرد برای تشخیص بیماری آلزایمر بسیار مهم است.

او گفت: به عبارت ساده، اینها نشانه‌های بی‌توجهی است. ما به‌عنوان دندانپزشک، باکتری‌هایی مانند پورفیروموناس ژنژیوالیس را که با این بیماری مرتبط هستند، جدا و شناسایی نمی‌کنیم و این کار را به دانشمندان واگذار می‌کنیم.

در حال حاضر، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شکل خاصی از باکتری - پورفیروموناس ژنژیوالیس - که در حفره‌ها وجود دارند، ارتباط بسیار قوی بین بیماران آلزایمر و بیماری پریودنتال است.

بر اساس نتایج تحقیق در سال ۲۰۲۰، این باکتری همچنین به شدت با آرتریت روماتوئید و مبتلایان به آلزایمر مرتبط است.

اسمیتا خاطرنشان کرد که افراد می‌توانند با مراجعه منظم به دندانپزشکان و رعایت روال بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

وی گفت: بیماران باید به‌طور مرتب برای معاینات و ویزیت‌های بهداشتی به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا در جریان درمان قرار بگیرند و با کاهش تعداد باکتری‌ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

این متخصص همچنین از افرادی که اعضای خانواده یا دوستانشان مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، خواست تا در ویزیت دندانپزشکی آنها را همراهی کنند تا بتوانند علائم بهداشت دهان و دندان ضعیف را تشخیص دهند.

افراد می‌توانند با مراجعه منظم به دندانپزشکان و رعایت روال بهداشت دهان و دندان از رشد این باکتری جلوگیری کنند.

بیماران باید به‌طور مرتب برای معاینات و ویزیت‌های بهداشتی به دندانپزشک خود مراجعه کنند تا در جریان درمان قرار بگیرند و با کاهش تعداد باکتری‌ها از بدتر شدن وضعیت جلوگیری کنند.

منبع: ایسنا

668436