بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه در خصوص سویه استرالیایی و حتی چینی هنوز گزارش جدیدی منتشر نشده است، گفت: در هر صورت بیشترین نگرانی ما در خصوص افرادی است که واکسن نزده‌اند و از ایمنی پائین‌تری برخوردار هستند، چون متأسفانه آنها حتی در برابر اومیکرون نیز ایمن نیستند.
وزارت بهداشت اعلام کرده است که افراد بالای 80 سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند دز چهارم را دریافت کنند.
مطالعه‌ای تازه نشان داده است خواب بیش از یک ساعت در طول روز، خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اعلام فهرست واکسن‌های مورد تایید عربستان سعودی برای ورود زائران به این کشور در ایام مناسک حج تمتع خبر داد.
آسیب‌های شغلی در محیط کار، یکی از معضلاتی است که سلامت کارگران را تهدید می‌کند و همین موضوع باعث شده تا برخی از این افراد در دوران بازنشستگی با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم کنند.

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۱۳ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۵۴ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۶۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۶۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۲۳ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

در شرایطی که به نظر می رسد همه گیری ویروس کرونا در حال فروکش کردن بوده جهان از کابوسی دو ساله بیدار می شود، یافته های دانشمندان نشان می دهد نوعی از زیرسویه های سویه اومیکرون توانایی فرار از سیستم ایمنی بدن را دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خدمات درمان ناباروری باید به نفع مردم اصلاح شود و این وضعیت با نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و کمک بیمه ها در پوشش بیشتر خدمات، اصلاح شود.
کارشناس حوزه سلامت عنوان کرد: افزایش قیمت مواد غذایی کم بود که این روزها افزایش قیمت اقلام دارویی و خدمات درمانی هم به آن اضافه شده است و با اینکه وزیر بهداشت و درمان بر جبران هزینه‌های از دست رفته مردم توسط سازمان‌های بیمه تاکید داشته است؛ بیمه‌ها اعلام می‌کنند که «ارز به سازمان‌‌های بیمه‌گر تخصیص پیدا نکرده و همین مساله باعث شده که هم تامین و هم توزیع و هم قیمت‌گذاری دارو تاکنون اصلاح نشود.»
استاندار تهران با بیان اینکه هم اکنون وضعیت کرونایی این استان در آرامش است، گفت: باید قدر این شرایط را دانست و باید از این شرایط مطلوب مراقبت کرد.
30 سال از کلنگ‌زنی بیمارستان فوق تخصصی 160 تختخوابی شهر جدید هشتگرد می گذرد اما متاسفانه علت عدم راه‌اندازی آن حتی در سفر اخیر ریاست جمهوری نیز مورد پیگیری قرار نگرفت. بلاتکلیفی این بیمارستان که یکی از پروژه‌های سلامت محور استان البرز به شمار می‌رود دل هر شهروندی را به درد می آورد. این در حالی است که مسئولان بر کمبود تخت بیمارستانی در استان تاکید و اذعان دارند اما همچنان کسی پاسخگو نیست!
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

شرط تزریق یک نوبت واکسن در سال ۱۴۰۱ برای افراد بالای ۷۰ سال

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.
دو سویه جدید کووید در استرالیا کشف شده است که یکی از کارشناسان آنها را بسیار قوی‌تر از سویه غالب فعلی می‌داند.