اولین حضور رسمی ایران در نشست شورای ساختار مبارزه با تروریسم

نماینده ایران برای نخستین بار به عنوان عضو رسمی در نشست شورای ساختار مبارزه با تروریسم سازمان همکاری شانگهای شرکت کرد.
تصویر اولین حضور رسمی ایران در نشست شورای ساختار مبارزه با تروریسم

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، هیاتی از کشورمان در چهلمین نشست شورای ساختار منطقه‌ای مبارزه با تروریسم این سازمان موسوم به «رتس»شرکت کرد.

در این نشست که نمایندگان یازده کشور شامل 9 کشور عضو و 2 ناظر در آن حضور داشتند، دستور کار از پیش تعیین شده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات اتخاذ شده طی اسناد رسمی اعلام و به امضا نمایندگان کشورها رسید.

همچنین اعضا در این نشست ضمن تبریک صمیمانه نسبت به عضویت جمهوری اسلامی در سازمان، از حضور ایران در شورا به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در تحولات منطقه استقبال کردند.

اعضای شورا در مورد آخرین تحولات مرتبط با تروریسم، جدایی طلبی و افراط گرایی نیز به اظهار نظر پرداختند و با محکوم‌کردن حملات تروریستی چند ماه اخیر از جمله حمله داعش به شاهچراغ پیشنهاداتی برای بازدارندگی از این گونه اقدامات تروریستی مطرح کردند.

در این نشست از تلاش‌های کشورهای منطقه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تقدیر و از قربانیان، نیروها و فرماندهان نظامی از جمله شهید سپهبد قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

تداوم‌ مبارزه با داعش و ضرورت توجه به وضعیت افغانستان دو موضوع مهمی بود که در این نشست مورد توجه ویژه قرار داشت.

ریاست این شورا در سال‌جاری بر عهده قزاقستان بود و این نشست با حضور مشاور امنیت ملی این کشور برگزار شد. ریاست سال آتی با نظر اعضا به چین واگذار گردید.

منبع: تسنیم

509662