سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگوی وزارت خارجه خبر تماس سید عباس عراقچی با تیم بایدن را ساختگی خواند و تاکید کرد: خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روز‌ها شده است.
جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی خود وعده بازگشت به برجام و اصلاح سیاستهای ترامپ در مورد این توافق بین‌المللی را داده است. موضوعی که شاید اولین و مهم‌ترین عامل برای مهم شدن انتخابات آمریکا برای ایرانیان شد. اما واقعیت این است که گاهی احیا و بازسازی یک توافق از مسیری که برای حصول به آن توافق شده ممکن است سخت‌تر باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لابی صهیونیستی مانع استرداد خاوری می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید که اگر پلیس اینترپل نتواند خاوری را به ایران برگرداند توانمندی اش زیر سوال می رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" طی روزهای آینده با همتایان ایرانی و عراقی خود که به مسکو سفر می‌کنند، دیدار و درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد کرد.
وزیر امورخارجه ایران در پیام توییتری نوشت : اگر ایالات متحده آمریکا خواهان پیوستن دو باره به برجام باشد، آماده‌ایم تا در خصوص شرایط احیای عنوان «مشارکت‌کننده در برجام» برای ایالات متحده مذاکره کنیم.
کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی به اظهارات عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی واکنش نشان داد.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- یونان گفت: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا جامعه بین‌المللی را تحت‌الشعاع قرار داده است تحریم‌های دارویی و اقتصادی آمریکا سلامت مردم ایران را با خطر مواجه کرده است.
سوال مهم از آقای نوبخت این است که آیا ایشان وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ و به طور کلی دولت آمریکاست که اینچنین سیگنالهای یاس و ناامیدی و چشم‌انتظاری به واشنگتن می‌دهد یا رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت ایران؟
نماینده دائم ایران در سازمان ملل:

شورای امنیت با بحران مشروعیت و اعتبار مواجه است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اصلاح ساختار شورای امنیت برای افزایش کارایی این نهاد درچارچوب قوانین بین‌الملل و برای تأمین منافع عادلانه تمامی کشور‌های جهان را یک ضرورت دانست.
در جلسه امروز مجلس عنوان شد؛

اعلام وصول6 سوال ملی از ظریف

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام وصول ۷ طرح عادی و همچنین ۶ سوال ملی نمایندگان از وزیر امور خارجه را در جلسه علنی مجلس قرائت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مرزهای شمال غربی ایران هیچ تغییری نکرده است، گفت: در این منطقه نه مرزی عوض شده و نه جمهوری اسلامی تغییری خارج از مطالب اعلام شده می‌پذیرد و کریدوری هم که گفته می‌شود جاده ترانزیتی است و آن را پیگیری هم کردیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، تاکید کرد: عده ای از مجلس یازدهم ترسیدند، نمی دانم چه ریگی به کفششان است که هر لحظه به فکر توطئه علیه مجلس یازده هستند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال گسترش مجدد تروریست‌ها در منطقه هستند، همکاری‌ دفاعی ایران و عراق موجب ایجاد امنیت مناسب‌تری برای کشور عراق خواهد شد.