سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در دیدار سفیر چین در تهران با اشاره به حمایت های پکن از عضویت کشورمان در شانگهای، گفت: عضویت کشورمان در سازمان شانگهای و بریکس موجب تقویت محور شرق در مقابل یکجانبه گرایی غرب و در رأس آن ایالات متحده آمریکا شد.
برجام زمانی به نتیجه رسید که به واسطه 16 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی: یک اجماع امنیتی جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته بود، ایران بدترین تحریم های اقتصادی، تجاری، نظامی و سیاسی سازمان مللی را تجربه می کرد، ایران ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل قرار داشت.
وزیر امور خارجه: در اولین برنامه از سفر فشرده کاری به ژنو، در نشست عالی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» که با حضور تعدادی از همتایانم از کشورهای اسلامی و دیپلمات‌های ارشد برگزار شد، سخنرانی کردم.
پیرامون جنگ غزه یا همان طوفان الاقصی از جهات مختلف می توان گفت و نوشت.
انصاف‌نیوز به نقل از تارنمای روزنامه ستاره صبح، سخنان محمدجواد ظریف را منتشر کرده که به نقل از او آمده است: مجلس فعلی با مانع‌تراشی بر سر برجام‌، ایرانیان را از ۱۰۰میلیارد دلار محروم کرد.
وزیر امور خارجه در دانشگاه تهران گفت: تا این لحظه در مسیر امضای توافق برای برگشت به برجام قرار نگرفته‌ایم. امروز هرچه جلوتر می‌رویم برجام بی‌خاصیت‌تر می‌شود، تا ابد خود را درگیر تونل تنگ برجام نخواهیم کرد.برجام با همه ایرادهایی که دارد اگه منافع ما را تامین کند از آن بخش ها استفاده می‌کنیم
حسین امیر عبدالهیان وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت: ادعای رژیم اسراییل مبنی بر لغو آتش‌بس از سوی حماس سراسر کذب است و علیرغم تلاش‌ها برای استمرار آتش بس، حمایت واشنگتن از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل، رسیدن به یک آتش بس پایدار را دشوار ساخته است.
حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران راهکارهایی برای پایان درگیری‌های غزه ارائه خواهد شد، گفت: پادشاهی عمان تاکنون تلاش‌هایی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از بمباران مردم بی‌گناه غزه انجام داده است.
ایران نیز از آنجا که حامی حماس است و تقریبا نیز مشخص است که اسرائیل دست از کشتار بر نمی دارد تا زمانی که همه غزه را تخریب و کنترل کند. لذا در همین راستا نیز آقای رئیسی راه دیگری نداشته که به رایزنی با پوتین بپردازد.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه مقاومت تاکنون با قدرت به تجاوزات رژیم صهیونیستی پاسخ داده، گفت که با این روند روزهای آینده برای این رژیم بسیار وحشتناک خواهد بود.