سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

امیرعبداللهیان با تأکید بر این که نیروهای مقاومت در منطقه از جمله یمن مستقلا و در چارچوب مصالح خود اقدام می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران به آنها دستور نمی دهد، اظهار کرد: مدل‌های رفتاری گروه‌های مقاومت بسیار قابل توجه بوده و حزب‌الله لبنان اکنون بخش قابل توجهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را در مرزهای شمالی با جنوب لبنان مشغول کرده است.
سفیر یمن گفت: صبر همه ما تمام شده است، مشکل این جا است که آمریکا و انگلیس فکر می‌کنند که خودشان تمام دنیا هستند و بقیه جهان هیچ چیزی نیست. باید به آن‌ها ثابت کنیم که آن‌ها کل جهان نیستند. بلکه کل جهان خواستار پایان جنگ در فلسطین و مخالف تجاوزات آن‌ها به یمن هستند.
قرار بود بعد از ۸ سال، اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از سرگرفته شود اما همه پروازها از ۱۳ دی ماه لغو شد و مسئولان از "ایجاد مشکل فنی" در اعزام زائران سخن می‌گویند که زمان برطرف شدنش هم نامشخص است.
افزایش حملات نیروهای مقاومت و تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، تهران را در کنار چین و روسیه، به چالشی جدید برای غرب تبدیل کرده است.
وزیر اقتصاد روز گذشته از نامه اعتراضی خود به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خبر داد که در آن خواستار حذف نام ایران از ذیل توصیه ۷ و سایر اسناد مرتبط این نهاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت:ذشاهد جنایات هولناک و اقدام بزدلانه تروریستی در گلزار شهدای کرمان زادگاه و آرامگاه سردار شهید قاسم سلیمانی بودیم که متاسفانه در این اقدام شوم تروریستی ده‌ها تن از شهروندان عزیز ما و تعدادی از شهروندان از کشور افغانستان به شهادت رسیدند و مجروح شدند.