سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

زمانی که برجام در حال اجرا بود آژانس بین المللی انرژی اتمی چندین بـار پایبندی ایران را به برجـام و توافق وین اعلام کرد اما بعد از اینکه آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد ایران دسـت به اقداماتی در راستای اقدامات آمریکا زد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب این قطعنامه علیه ایران را جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آن ندانست.
عده ای همواره در هر دو دولت مخالف برجام بودند و تلاش هایی را در این زمینه انجام دادند و بعد از خروج آمریکا از برجام همین منتقدان اعلام کردند اگر تضمین هایی گرفته می شد آمریکایی ها به راحتی نمی توانستند از برجام خارج شوند و برجام را تبدیل به سندی بی فایده کنند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت در سیاست خارجی همسایه محور، از پیشران‌های مختلفی نظیر قدرت گفتمانی نظام و نیز توانایی کشور در حوزه علم و فناوری، قدرت نرم و توان و قدرت بازدارنده دفاعی بهره می‌برد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه ژاپن گفت: آواره کردن مردم غزه در داخل این سرزمین و به خارج از آن مصداق پاکسازی نژادی است و باید فورا متوقف شود.
شبکه تروریستی ایران اینترنشنال در دروغ‌سازی وارد مرحله جدیدی شده است و تازه ترین دروغ این شبکه درباره اولین فرمانده سپاه پاسداران لو رفت.
به دنبال سفرهای اخیر رئیس دولت سیزدهم به روسیه، مجموعه ای از حاشیه ها در شبکه های اجتماعی فراگیر می شود و انتقاد افکارعمومی به رفتار روس ها را به دنبال دارد. اما آیا تمام مهمانان کرملین با حاشیه همراه اند؟
دولت ایران و وزارت خارجه ورود کند:

جریان تصرف اموال ایرانیان در گرجستان چیست؟

مصادره شدن اموال ایرانیان در گرجستان خبری است که این روزها به گوش می رسد و موجب اعتراض بسیاری از مالباختگان و ایرانیان مقیم در گرجستان شده است.