سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

رفتار معقول حماس در اجرای متوازن و تقابل توافق آتش بس با اسرائیل، درسی برای برخی مدعیان آداب‌دانی دیپلماسی مانند آقای ظریف است.
مشاور سیاسی رهبری انقلاب اسلامی گفت: آمریکا بداند تداوم حمایت همه‌جانبه از ‎صهیونیست‌ها ممکن نیست و ناامن‌سازی کشورهای مستقل از جمله ‎ایران پرهزینه است.
تفسیر رسانه‌های لبنانی از سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به لبنان متفاوت بود، اما همه آن‌ها در این موضوع اشتراک داشتند که این سفر با هدف حصول آرامش و هم‌گامی با توافق آتش‌بس انجام شد.
«جنگ» بد است اما «جنگ‌هراسی» بدتر است و جمهوری اسلامی در این سال‌ها نشان داده چگونه بدون هراس از جنگ، کنشگری فعال در تحولات منطقه باشد و منافع جبهه مقاومت را تأمین کند.
وزیر امور خارجه در دیدار با نجیب میقاتی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه جنگ در منطقه نبوده و نیست، چرا که اگر چنین بود، شرایط منطقه به طور کلی تغییر می‌کرد.
سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل با "بی‌اساس" خواندن اتهامات نمایندگان تروئیکا اروپا در سازمان ملل علیه ایران گفت: تروئیکای اروپا به دروغ، ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجام متهم کرده و تعمدا دلایل اصلی وضعیت فعلی برجام را نادیده گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد که گروه‌های مقاومت در منطقه تحت امر ایران نیستند که از ایران فرمان بگیرند و ایران در منطقه گروه‌های وکالتی ندارد که به آنها دستور بدهد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد رژیم آپارتاید صهیونیستی با به شهادت رساندن رئیس موقت مجلس قانونگذاری فلسطین و هزاران شهروند فلسطینی دیگر در نوار غزه و کرانه باختری طی ۴۰ روز پیاپی، ذات پلید، جنایتکار و ضدبشری خود را به جهانیان نشان داده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اسراییل پادگان نظامی آمریکا در خاورمیانه است، گفت: آمریکا به دنبال باز کردن پای ایران به جنگ بود و پس از ناکامی در این کار به ما پیام داد که نه شما و نه ما وارد نشوید اما همه عالم می دانند که تجهیزات آمریکایی بر سر مردم غزه فرو می‌ریزد.
فارغ از اینکه بخشی از دستاوردهای کنونی دولت در عرصه‌های مختلف خصوصا در عرصه سیاست خارجی همچون نهالی است که دولت قبل کاشت و در این دولت رئیسی شاخ و برگ داده است، عملکرد دستگاه سیاست خارجه در این دولت را می‌توان عملکردی مطابق با منافع ملی دانست.