سیاست خارجی

آخرین و مهمترین خبر ها از تحولات جهان و خبرهای سیاست خارجی را در صفحه سیاسی پرسون بخوانید.

اگر جمهوری اسلامی ایران با چین و روسیه روابط نزدیک دارد، این به منزله آن نیست که این دو کشور اجازه داشته باشند در سیاست داخلی و خارجی ایران دخالت کنند یا منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را نادیده انگارند.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما به آمریکایی‌ها پیام دادیم و به آنها هشدار جدی دادیم که اقدام آمریکا و انگلیس و حمله به مناطقی در یمن اقدامی است که تهدیدکننده صلح و امنیت در منطقه است و باعث تشدید دامنه جنگ در منطقه می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در حوزه اقلیم کردستان عراق علیرغم همکاری‌هایی که وجود دارد در طول سالیان متمادی، متاسفانه از این حوزه جغرافیایی تهدیدات عینی متوجه امنیت ملی ایران و شهروندان ایرانی شده است.
«مزروق فالح‌الحبینی»، رییس گروه دوستی پارلمانی کویت و ایران که در رأس هیأتی پارلمانی به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و همکاری‌های فی‌مابین گفت‌وگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله پاکستان به نقطه‌ مرزی در سیستان و بلوچستان را محکوم کرد و گفت کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.
نماینده ایران در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که عملیات ضد تروریستی ایران متناسب با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و رعایت کامل تعهدات بین‌المللی انجام شده است.
ایران در نامه ای به شورای امنیت به اتهامات آمریکا پیرامون نقش ایران در تحولات اخیر دریای سرخ پاسخ داد.