دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: در حوزه موشکی دارای یک توانمندی حقیقی هستیم و مانند حمله به پایگاه عین‌الاسد نیروهای مسلح می‌توانند به خوبی ماموریت‌های خود را انجام دهند.
فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی خطاب به فرماندهان مقاومت فلسطینی با بیان اینکه «بر دستان حامل سلاح جهاد و دفاع از قدس و مقدّسات، بوسه می‌زنم»، تصریح کرد: ما لحظه به لحظه جزئیات نبرد «سیف القدس» را پیگیری می‌کنیم.
سرلشکر باقری در بازدید از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع مطرح کرد؛

بلوغ جمهوری اسلامی در زمینه ساخت موتور های هوایی پیشرفته

سرلشکر باقری گفت:‌ مجموعه طراحی و تولید موتورهای هوایی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از اجزای اصلی قدرتمند شدن و افزایش قدرت کشور است.
توافقنامه راهبردی توسعه و ارتقای توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی ارتش امضا شد.
سرلشکر باقری در واکنش به جنایت تروریستی کابل:

وحدت و هوشمندی ملت افغانستان رویای شوم شیطان بزرگ را باطل می‌کند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با محکومیت شدید جنایت تروریستی کابل تاکید کرد: رژیم تروریستی آمریکا برای تامین اهداف و مقاصد شیطانی خود ارتکاب هر جنایتی را مباح و روا می داند.
بیانیه سپاه در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی؛

قدرتمندتر از گذشته همراه ملت قهرمان فلسطین خواهیم بود

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید جنایات رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد الاقصی و شهادت ده ها فلسطینی مظلوم در قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته حامی و همراه مقاومت و انتفاضه فلسطین قهرمان خواهد بود.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه ، در اطلاعیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیرامون نزدیکی شناورهای نیروی دریایی سپاه به شناورهای دریایی این کشور در تنگه هرمز را نادرست و فرار به جلو دانست و تاکید کرد : بهتر است امریکایی ها از رفتار غیرحرفه‌ای پرهیز و با تمکین قوانین و مقررات دریانوردی امنیت خلیج فارس را به مخاطره نیندازند.
آه از جهل و خشونت؛

تکرار تلخ "جان پدر کجاستی؟"

یادداشت/ بار دیگر همسایه به ماتم نشست. همسایه ای مظلوم که حتی کودکان بی گناهش هم از نامردی سیاست در امان نیستند.
یک کارشناس ارشد روابط بین الملل با اشاره به گزارش اخیر منتشر شدن از سوی «یاهو نیوز» در مورد ترور شهید سلیمانی از سوی آمریکایی‌ها گفت : براساس این گزارش برنامه ترور شهید سلیمانی از آغاز دوره ترامپ در سال ۲۰۱۷ چیده شده بود .