دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی جدید درباره جزئیات اقدام جنایتکارانه واشنگتن در ترور سردار سلیمانی آورده است که در این عملیات رژیم صهیونیستی و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز با آمریکا همکاری کرده بودند.
تقوی‌نیا؛ کارشناس سیاسی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

سردار سلامی و پذیرش مسئولیت حملات اخیر به اسرائیل

علیرضا تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی در دستور کار ایران نیست، اما از جغرافیای لبنان، غزه، سوریه و عراق عملیات علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی کاملا متصور است.

وزارت دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح روز جهانی قدس را فرصتی بزرگ برای نمایش قدرت جهان اسلام برابر صهیونیسم غاصب توصیف و اعلام کرد: انتفاضه خواب راحت را از سردمداران رژیم صهیونیستی گرفته است.
فرمانده نیروی قدس سپاه:

مکتب ما مکتبی است که بن‌بستی ندارد

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: مکتب ما مکتبی است که بن‌بستی ندارد چون بر پایه ایمان و اعتقاد است؛ هر جا بر مدار دین عمل کردیم، خداوند در شرایط سخت و بحرانی به یاری و مدد ما آمد و راه را برای ما باز کرد.
معاون هماهنگ کننده ارتش، گفت:کشور ایران از گذشته‌های دور دارای تمدن دریایی بوده است بنابراین امروز باید به سمت احیای تمدن دریایی و ترویج فرهنگ دریایی حرکت کنیم چرا که موفقیت در پرتو رسیدن به این دو موضوع مهم شکل می‌گیرد.
سرلشکر موسوی در نشست هم افزایی با مشاوران جوان؛

نیروی زمینی ارتش از مهمترین محورهای ضد کواد در کشور است

نشست هم افزایی فرمانده کل ارتش به میزبانی دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی و با حضور مشاوران جوان شامل تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های افسری آجا و دانش‌آموزان و هنرآموزان مراکز آموزش تخصصی ارتش از نیروهای مختلف برگزار شد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تاکید بر آمادگی بسیج در واکسیناسیون عمومی کووید 19، گفت: در آستانه دسترسی به مقادیر بالای واکسن در کشور هستیم و باید تلاش کنیم ابتلا به شدت کاهش یابد تا وقتی واکسیناسیون عمومی آغاز شد، کشور در آرامش باشد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛

معلمان؛ مجاهدان وادی علم و دانش

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز معلم، یادآور شکوه و عظمت مردان و زنان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ در عرصه تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشتند و با تعلیم خود زنگار جهل و نادانی را از وجود بشر زدودند.
داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، اداره دولت به شکل ائتلافی و سهامی را غیرممکن دانست و گفت: باید از فضای دوقطبی عبور کرد و بجای پذیرش موفقیت، مسوولیت کاستی‌ها را قبول کنیم و همه به رییس‌جمهوری منتخب کمک کنیم.
اخیرا در فضای مجازی، تصویری از یک جوان فلسطینی منتشر شده که نشان از غرور و قدرت این جوان در به نمایش گذاشتن عکس سردار سلیمانی روبروی سربازان صهیونیستی را نشان می‌دهد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی:

دوگانه میدان و دیپلماسی وجود ندارد

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفت: سیاست‌های قطعی نظام در میدان و دیپلماسی حاصل گفت‌وگو‌های اقناعی و پنهان از نگاه زهر آلود نامحرمان و دشمنان بوده و هست.