دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سیدعبدالرحیم موسوی در دقایق ابتدایی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر رأی خود را به صندوق انداخت.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شرکت مردم در انتخابات، قدرت چانه زنی ایران اسلامی را در صحنه های بین‌المللی و منطقه‌ای و مجامع جهانی افزایش می‌دهد و افزایش حضور گسترده مردم در انتخابات موجب پشتوانه ملی و مردمی نظام اسلامی خواهد بود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اکنون نیروی دریایی مقتدر ارتش ایران عرصه را به قدرتهای جهانی و استکبار تنگ کرده است و ما به هیچ وجه حضور بیگانگان را در نزدیکی آب‌های ایران تحمل نمی کنیم.
رییس جمهور گفت: نیروهای دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است.
هشدار آمریکا به ونزوئلا و کوبا:

ناو‌های ایرانی را به بنادرتان راه ندهید

منابع آمریکایی مدعی هستند به احتمال زیاد محموله این دو ناو ایرانی قایق‌های تندرو و موشک است و برای تحویل این اقلام نظامی عازم بنادر ونزوئلا است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۴ خردادماه ، سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) ، استکبارستیزی و حضور دائمی مردم در صحنه‌های نیاز انقلاب و کشور را از درس های مکتب امام و پشتوانه صیانت میهن اسلامی از گزند توطئه‌های دشمنان دانست.
جوانی، با اشاره به نگرانی و وحشت آمریکا و اسرائیل از درگیری احتمالی با ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند که درگیری نظامی با جمهوری اسلامی فقط در جغرافیای ایران نخواهد بود و در منطقه قدرت دفاع و پاسخگویی داریم.
سردار سلامی:

ملت فلسطین تنها نیست

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که اظهارات عبدالملک الحوثی اوج ایثار و پهلوانی است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: جنگ ۱۲ روزه و مقاومت جانانه فلسطینیان گویای همه‌چیز است و توان مقاومت را باید از زبان دشمنان شنید.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ ۱۲ روزه اثبات شد که فلسطینی‌های قهرمان باید در فکر اداره کل سرزمین خود باشند و رژیم صهیونیستی نیز باید از الان به فکر ترک این سرزمین باشد.
سخنگوی سپاه با تاکید بر اینکه رسانه‌های نظام سلطه و معاند همواره انتخابات را بزنگاهی برای شبهه‌افکنی و القا و طرح ادعا‌های دروغین علیه نظام اسلامی و ملت ایران قرار داده‌اند، گفت: در چنین شرایطی برخورداری از سواد رسانه‌ای و توانایی تفکیک اخبار و محتوای واقعی از غیر واقعی اهمیت زیادی در شکل‌گیری تحلیل درست دارد.
به بهانه سوم خرداد؛

آن روز که خونین شهر، خرمشهر شد

یاد خرمشهر همیشه با یاد مدافعانش گره خورده؛ آنان که هم در دفاع از این شهر حضور داشتند و هم در آزاد سازی شهر حماسه آفرین شدند.