دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال نیروی پدافند ارتش با بیان اینکه قدرت و پیشرفت‌های نظامی ارتش و نیرو‌های مسلح لرزه بر هیمنه استکبار انداخته است، گفت: امروز دشمنان ما ازپیشرفت‌های نظامی ارتش و نیرو‌های مسلح، متحیر و انگشت به دهان مانده اند.
سرلشکر موسوی بیان کرد: بیش از 90 درصد مرز‌ها با انواع سامانه‌های الکترونیکی، حسگرها، دوربین‌ها و پهپاد‌ها رصد می‌شوند و بر روی اطلاعات دریافتی تحلیل و تصمیم گیری می‌شود.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران گفت: حضور لشکر لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در مأموریت‌های محوله مقتدرانه و هوشمندانه بوده لذا ضمن تشکر از آحاد رزمندگان، باید گفت آمادگی این لشکر در تمامی ابعاد خوب و رو به رشد ارزیابی می‌شود.
یک کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص وقوع خرابکاری در مراکز هسته‌ای ایران گفت: فرد نفوذی ظاهر غیرمعمولی ندارد. وی مانند یک آفتاب پرست خود را هماهنگ با محیط می‌کند و همچنین مثل خفاش شب در تاریکی نفوذ کرده و به مکان‌های غیرقابل تصور ضربه‌ می‌زند.
در پی انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختر بچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جمیع ابعاد و اعصار نادره دوران است. جامعه ایرانی رسالت دشوار و ثقیلی را در صیانت و حفاظت از مواریث مادی و معنوی سردار اسطوره ای را بر دوش می کشند؛ چون او تداعی گر بزرگترین سرمایه اجتماعی ملی و تاریخی کشورمان است.