دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما مشکلاتی هم داریم، این مشکلات با اتکا به شرایط و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران و کشورمان در کوتاه مدت قابل حل است. مشکلاتی که بر اساس غفلت و عملکرد کسانی که به دنبال جهانی‌سازی بودند رخ داد.
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه زیر پا گذاشتن حقوق بشر بُعد برجسته شخصیت دولت‌مردان آمریکایی است، گفت: ترور سردار دل‌ها، چهره رژیم جنایت‌کار آمریکا را به عنوان تروریسم بین‌الملل واضح و شفاف معرفی کرد.
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرمانده نیروی دریایی فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال اقیانوس هند و در موقعیت ویژه‌ای واقع شده است و بسیاری از کارشناسان ژئوپلیتیک، از ایران با عنوان قلب زمین یاد می‌کنند.
سخنگوی سپاه گفت: برغم پیچیده‌ترین طراحی رسانه‌ای نظام سلطه با هدف مایوس‌سازی ملت ایران از حضور در پای صندوق در انتخابات اخیر، اما با سربلندی و افتخار و حضور تکلیف‌مدارانه و معنادارآنان پای صندوق‌های رای، تمامی این توطئه‌ها ناکام ماند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اقدامات ارتش در عرصه پدافند هوایی که خط مقدم دفاع از حیثیت و آبرو و موجودیت کشور است، قطعا یک اقدام انقلابی و جهادی است که فرزندان برومند این مرز و بوم با توکل به خدا، تلاش، تدبیر و تحقیق کسب کرده‌اند.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجربه نشان می‌دهد قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی، بازدارندگی لازم را در جنگ‌ها ندارد این امر لزوم توجه به اصول و الزامات پدافند غیرعامل را بیش از پیش نشان می‌دهد.
با حضور فرمانده کل سپاه؛

واکسن نو ترکیب نورا رونمایی شد

واکسن «نورا» محصول دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت درمان و علوم پزشکی رونمایی شد.
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان با اینکه سامانه موشکی جوشن امسال عملیاتی می‌شود، گفت: پدافند هوایی ارتش به دانش‌های نوظهور همچون لیزر، کوانتوم و دسترسی به فضا وارد شده است.
فرمانده کل سپاه حضور پر شور و شکوهمند ملت ایران در انتخابات ۱۴۰۰ را حماسه‌ای بزرگ خواند و آن را موجب افتخار ایران و ایرانی و شرمساری دشمنان انقلاب و بدخواهان داخلی و خارجی این سرزمین قرار داد.