دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پیکر‌های مطهر شهیدان «محمود حسرتی معاف»، «بهروز محمدی لندی»، «سید فاضل مدنی»، «عبداله موسوی» و «غلام خونی» پس از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس کشف و شناسایی شدند.
چهار نفر از مرزبانان سیستان و بلوچستان در مناطق مرزی این استان بر اثر سانحه تصادف به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

متهم جعل عناوین دفتر مقام معظم رهبری و وزارت اطلاعات که در قالب کارشناس عتیقه و زیرخاکی، پیش فروش مسکن و خودرو به صورت غیرقانونی فعالیت داشت، در استان تهران شناسایی و دستگیر شد.
کسانی که قدری از سیاست سر رشته داشته باشند و تحولات و اخبار جاری را رصد نمایند به روشنی ردپای اسرائیل را در تحولات شمال غرب ایران می توانند مشاهده کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: امروز سازمانهای نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج به معنای واقعی کلمه سپر دفاعی در برابر تهدیدهای سخت دشمنان بیرونی و درونی هستند.
تنش‌آفرینی‌هایی که در اولین گام‌ها با دردسرسازی برای کامیون‌های ایرانی شروع شده بود، با تجمع در مقابل سفارت ایران در باکو ادامه پیدا کرد تا دیروز مجلسی‌ها هم از ورود به ماجرا خبر دهند.
در پی شیطنت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه به‌عنوان یک عنصر ناخوانده و برهم‌زننده امنیت، رزمایش «فاتحان خیبر» با هدف ارسال پیامی صریح به رژیم صهیونیستی و متحدان آن یعنی باکو و آنکارا برگزار شد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما سرباز ولایت هستیم و ویژگی سربازان واقعی ولایت نیز ایثار، فداکاری و تلاش مضاعف است به گونه‌ای که خدمات و فعالیت‌های امروز باید بیش از دیروز باشد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: ایجاد مقر تروریست‌ها در شمال عراق را برنمی‌تابیم. مسئولان عراق هر چه زودتر اعضای گروهک‌های تروریست را بیرون کنند. پایگاه‌های آن‌ها را منهدم خواهیم کرد.
وزارت اطلاعات اعلام کرد: یکی از بزرگترین شبکه‌های سازمان‌یافته کلاهبرداری در سطح کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت و عناصر آن دستگیر شدند.
شمخانی با تبریک به رییس جدید رسانه ملی بیان کرد؛

حمایت شورای عالی امنیت ملی از صداوسیما جهت پیشبرد برنامه های تحولی جدید

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تبریک انتخاب رییس جدید رسانه ملی حمایت خود را در زمینه پیشبرد برنامه های تحولی جدید در سازمان صداوسیما اعلام نمود.
بعید است باکو و آنکارا در سایه انجام رزمایش‌ها و مانورهای نظامی مشترک دو یا چند‌جانبه تهدیدی برای ایران ایجاد کنند. چرا که اساساً ایران یکی از قدرت‌های بلامنازع منطقه است. ترکیه و جمهوری‌آذربایجان هم به خوبی می‌دانند، تهران در قبال امنیت خود با هیچ کشوری تعارف ندارد.