دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

ارتش با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 13 آبان ؛

۱۳ آبان تمام معادلات منطقه‌ای و جهانی را به هم زد

ارتش با صدور بیانیه‌ای آورده است: ۱۳ آبان بزرگ بدون تردید هم بر انقلاب اول و هم بر انقلاب دوم در تاریخ معاصر سیاسی ایران تأثیری شگرف بر جای نهاد و معادلات منطقه‌ای و جهانی را دگرگون کرد.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای آورده است:13 آبان نماد مقاومت و تسلیم نشدن در برابر ظلم و استکبار و مبارزه مستمر با آنان است که رهروان مکتب شهادت از قیام عاشورا تا امروز به آن بالیده اند.
مراسم یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با حضور گسترده مردم، دانشجویان، دانش آموزان و مسوولان کشوری و لشگری مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست عملیات سرقت دریایی نفت ایران توسط نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا خبر داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: میزان تعامل وزارت دفاع و مجلس شورای اسلامی در ابعاد مختلف توسعه یافته است و از آنجایی که نمایندگان محترم به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی بر مسئله امنیت و توسعه پایدار اهتمام دارند؛ تعاملات وزارت دفاع و مجلس در سطح مطلوبی پیش می‌رود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز گفت: طرح‌ مصباح، شاهکاری بود که در نیرو‌های مسلح با برنامه‌ریزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران رقم خورد تا فرصتی برای فرماندهان فراهم کند که در جمع سربازان بیشتری قرار گرفته و نفرات نمونه و برگزیده را مورد تقدیر و تشویق قرار دهند.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک نظام و مردم ماست، گفت: سران کشور‌های محور سلطه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با ایجاد فاصله میان سه ضلع مثلث اقتدار ما یعنی ولایت، ملت و مکتب، قائمه نظام را هدف قرار دهند، پا بر روی خون‌های پاک شهدای ما بگذارند و این کشور را دوباره به پایگاه تأمین منافع خود تبدیل کنند.
سازمان پدافند غیرعامل کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: در سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ رزمایش سایبری در زیرساخت‌های حیاتی کشور انجام شده که نتایج آن به مرکز ملی و مسئولان زیرساخت‌ها جهت رفع آسیب‌پذیری‌ها ابلاغ شده است.
جانشین معاونت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش گفت: تمامی مراکز درمانی ارتش در هر لحظه و هر زمان در وقوع بحران آماده هستند، این مأموریت ماست و تمامی برنامه ریزی‌های در راستای آمادگی هر چه بیشتر مراکز درمانی خواهد بود.
سازمان پدافند غیر عامل در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

بررسی تیم ویژه پدافند سایبری برای شناسایی منشا اختلال‌ در کارت های سوخت

سازمان پدافند غیر عامل اعلام کرد: تیم ویژه تحقیقات پدافند سایبری با در نظر گرفتن تمامی احتمالات، درحال تکمیل شواهد فارنزیک منشا اختلال سایبری می‌باشد.
اوضاع و شرایطی که روز گذشته برای ساعاتی بر بخش‌هایی از کشور حاکم شد، نتیجه طبیعی اتفاقی بود که در ادامه «حمله سایبری» عنوان شد؛ حمله‌ای که هدفش بنابر آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی نورنیوز اعلام کرد، «سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها» بود.
رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی تایید کرد؛

سامانه سوخت‌گیری پمپ بنزین ها هک شد!!

رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها نوشت: جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.