دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

پژوهشگر مسائل دفاعی درباره استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس برای عبور از تحریم، گفت: در دوران دفاع مقدس خلاقیت، نو آوری و استفاده از ظرفیت جوانان در تولید علم تمام کمبودهای نظامی و مهندسی کشور را به داشته‌ها تبدیل کرد. در دوران دفاع مقدس موشک های وارداتی از لیبی و کره شمالی با مهندسی معکوس و خلاقیت به سرعت بومی‌سازی شد و یا در حوزه مهندسی راه و شهرسازی می توان به پل خیبر، پل آزادی و پل بر روی رودخانه اروند در عملیات والفجر ۸ اشاره کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص ورود بدون کنترل زیستی زائرین اربعین هشدار داد و گفت: احتمال بروز موج جدید کرونا همچنان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات وزارت دفاع گفت: بدون شک شعر و ادبیات نقش ویژه‌ای در ماندگاری و اشاعه فرهنگ انسان‌ساز عاشورا دارد و اشعار فاخر می‌تواند در افزایش شور و شعور حسینی و عاشورایی و ترویج فرهنگ شهادت تاثیر بسزایی داشته باشد.
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: نام برخی از خلبانان شجاع هوانیروز لرزه بر تن صدامیان و رژیم بعثی می‌انداخت، به گفته همرزمان و پیشکسوتان هوانیروز، صدام نام امیر آسوار را میدانست و این بیانگر سطح دلیرمردی و رشادت این خلبان زبده ارتش جمهوری اسلامی در اجرای ماموریت‌ها و مواجه با دشمنان متجاوز است.
فرمانده کل سپاه در پیامی ضمن تسلیت به خانوانده علی لندی نوجوان فداکار ایذه ای گفت: عروج آسمانی این نوجوان غیرتمند و شجاع در میدان ایثار و فداکاری برای نجات هموطنان عزیز خود نشان داد روح شجاعت همچنان جاری و حیات بخش است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه بدون شک هشت سال دفاع مقدس استمرار مکتب عاشورا بود، گفت: فرزندان این مرز و بوم با الهام از واقعه کربلا در مقابل دشمنان زورگو و مستبد جانانه ایستادگی کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نیرو‌های ارتش و سپاه در کنار هم در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند ادامه داد: ارتش و سپاه دو لشکر الهی هستند که تحت فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا آماده دفاع از میهن اسلامی هستند.
تدبیر موثر و تاریخی دیگر امام خمینی(ره)، انتخاب آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته به جانشینی خود در فرماندهی نیروهای مسلح و فرمانده دفاع مقدس بود که این فرمانده شجاع با ایجاد هماهنگی میان ارتش و بسیج و سپاه به بهترین شکل جنگ را اداره کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تهدید جنگ هشت ساله بود که فرصتی ساخت برای تبدیل شدن ایران به الگویی برای ملت‌های آزاده جهان و فریاد این شعار که می‌توان به دور از یوغ استکبار، رشد کرد، بالید و در لبه‌های علم و فناوری جهانی حرکت کرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکای امروز آمریکای20 سال گذشته نیست. اظهار داشت: توازن قدرت تغییر کرده است. ما با توکل به خدا در دوران دفاع مقدس نخستین قدم‌ها را محکم بر داشتیم و به ما نشان داد قدرت‌های بزرگ به نسبت بزرگ بودنشان شکست پذیرند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی را به سِمَت فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارتش و رئیس هیئت مدیره بنیاد تعاون آجا و جعفر آقایی را به عنوان مدیر عامل بنیاد تعاون ارتش منصوب کرد.
در حاشیه مراسم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی رئیس جمهور از تندیس مرزداران

رئیس‌جمهور در حاشیه آیین تکریم از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، از تندیس مرزداران رونمایی کرد.
بیانیه ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس، دانشگاهی از فداکاری جوانانی است که با سلاح ایمان در مقابل دشمنان ایستادند

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس ، از دفاع مقدس، به عنوان دانشگاه عظیمی از فداکاری، بصیرت و خلاقیت جوانانی یاد کرد که در سخت‌ترین شرایط با ایثارگری و شجاعت آزمون‌های بزرگ را پشت سر گذاشتند.
رئیس جمهور در مراسم آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت گفت: نظام ما قدسی است زیرا مبتنی بر دین و آموزه های دین، کتاب و سنت است. نظام اسلامی که می خواهد تمام ارتباطات آن بر اساس دین تنظیم شود نظام مقدس است.
با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛

نمایشگاه "در لباس سربازی" افتتاح شد

نمایشگاه در لباس سربازی صبح امروز با حضور رئیس جمهور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد.
آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی با حضور سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سالن همایش های این دانشگاه برگزار شد.