دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع در این دیدار با بیان اینکه مجاهدان پاکسازی میادین مین دائما در حال جانفشانی، ایثار و فداکاری هستند تصریح کرد: مین‌هایی که دشمنان از سر خباثت در خاک مقدس ما کاشته اند باعث شده است تا شهدای بزرگ پاکسازی میادین مین با دریادلی، در میدان دیگری از جهاد، جانانه از امنیت مردم عزیز به ویژه مرزنشینان، دفاع کنند.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین راهبرد امروز دشمن ناامیدسازی مردم است و مهمترین و ریشه‌ای ترین وظیفه جوانان نیز مبارزه با موج ناامیدی‌سازی و ایجاد امید و نگاه مثبت به آینده باید باشد.
با حکم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع؛

معاون جدید تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع منصوب شد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حکمی حجت الاسلام محمد باقر ابراهیمی را به عنوان معاون جدید تبلیغات و روابط عمومی این وزارتخانه منصوب کرد.
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: گستره رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ حدود نیمی از آسمان کشور را در بر خواهد گرفت و صحنه مشابه صحنه واقعی منطقه نبرد برنامه‌ریزی‌شده است.
سفر سرلشکر محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.
در راستای گسترش دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران؛

سرلشکر باقری عازم پاکستان می شود

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان به دعوت فرمانده ارتش پاکستان فردا سه شنبه به پاکستان سفر می‌کند.
فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به توانمندی، اقتدار و کارآمدی نیروهای مرزبانی و انتظامی، اظهار کرد: همه نیروهای مسلح اعم از ناجا، ارتش، سپاه و بسیج در خدمت امنیت و آسایش مردم هستند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح طی پیامی جنایت تروریستی و ضد بشری انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز را شدیداً محکوم و تصریح کرد: خطر تروریسم تکفیری تولیدشده در اتاق‌های فکر نظام سلطه و صهیونیسم جهانی و سازمان‌های جاسوسی قدرت های استکباری همچنان امت اسلامی را هدف قرار می‌دهد.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت اجتماعی شهرها و محله‌ها مرهون نقش‌آفرینی پلیس است ابراز امیدواری که نیروی انتظامی بتواند مشارکت‌های مردم را جلب کند و به شعار خود یعنی «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» جامه عمل بپوشاند.
در دیدار سردار جلالی و شهردار تهران مطرح شد؛

توسعه هوشمندسازی تهران با رعایت الزامات پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشورد ضمن تاکید بر توجه جدی بر تهدیدات سایبری و خطر نفوذ گفت: به مدد فناوری، شهرهای هوشمند به افزایش رفاه و کیفیت زندگی کمک شایانی توجهی خواهند داشت
فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش ۸ برابری قاچاق خودوها و موتورهای لوکس طی سال جاری خبر داد و گفت: به سمت توسعه فعالیت‌های اقصادی در مرزهای کشور پیش رفته ایم تا حریم مرزها با کولبری نشکند.
سردار محمدرضا نقدی در واکنش به تحریف اظهاراتش توضیحاتی را در قالب یادداشت منتشر کرد.
جانشین فرمانده سپاه در پاسخ به پرسشی درباره تنش‌های اخیر در مرز‌های شمال شرقی کشور با تاکید بر اینکه یکسری شیطنت‌ها برقرار می‌شود، اما تنشی در کار نیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها که ۴۳ سال است با توانمندی که به لحاظ مادی و بر حسب ظاهر دارند و یک اتحاد بزرگی ایجاد کرده‌اند، نتوانستند برای ما تنش ایجاد کنند؛ طبیعی است مسائلی از این دست تنشی برای جمهوری اسلامی ایران تنشی درست نمی‌کند.