دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

امیر آشتیانی در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا عنوان کرد؛

تحویل 20 میلیون دز واکسن فخرا به وزارت بهداشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا گفت: تا پایان سال به ۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا را تحویل وزارت بهداشت و درمان خواهیم داد.
سردار سلیمانی عنوان کرد؛

پایان دوران "بزن در رویی" در فضای مجازی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز می توانیم به جرات بگوییم که دوران «بزن در رویی» در فضای مجازی به پایان رسیده است.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سایت راداری «بیرک» که با بهره‌گیری از فناوری صددرصد بومی ساخته شده و با قابلیت‌هایی نظیر استمرار عملیاتی مطمئن و عدم نیاز به نگهداری دائم، توانمندی بالایی در کشف و شناسایی را داشته است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به روند ساخت شهرک مسکونی شهید سلیمانی در روستای زاچ و داربست استان هرمزگان، گفت: اقدام جهادی و انقلابی در رفع محرومیت، از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری است.
وزیر دفاع، در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعلام آمادگی کامل وزارت دفاع از طرح ها و برنامه های سازمان پدافند غیرعامل کشور،گفت: امیدواریم بتوانیم نقش موثری در کسب امنیت پایدار در توسعه کشور برداریم.
پیام مقام معظم رهبری در پی بازگشت ناوگروه ۷۵ «نداجا»:

توانمندی‌های خود را حفظ کنید و ارتقاء دهید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌سازِ دریانوردیِ پهنه‌ی اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.
در هفته ای که رویدادهای مهمی در سپهر سیاسی کشور اتفاق افتاد، پرسون در بسته خبری هفتگی خود به مهمترین آنها اشاره دارد.
مراسم رونمایی از چند عنوان کتاب دفاع مقدس و سامانه کانون ارزیابی و رشد افسران نهاجا با رویکرد شایسته سالاری، نخبه پروری و ارتقای نخبگان نهاجا، صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش برگزار شد.
دستور سرلشکر سلامی به فرماندهان سپاه در سراسر کشور:

واکسیناسیون را ۲۴ ساعته کنید

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: به همه فرماندهان سپاه های استانی دستور قاطع می دهم که با تمام استعداد و ظرفیت ممکن در عرصه تحقق اهداف طرح شهید سلیمانی به صحنه بیایند و همه این استعدادی که تا امروز ایجاد کرده اید را به شکل کامل بکار بگیرید.
فرمانده کل ارتش در پاسخ به یاوه‌گویی‌های مقامات رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می‌رسد سردمداران این رژیم سرعت زوال عمر خود را احساس کرده‌اند و شاید بخواهند از ترس مرگ خودکشی کنند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اولویت اول افغانستان ثبات و ارامش است، گفت: بی توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر و مداخله خارجی نگرانی اصلی دوستان مردم افغانستان است.
فرمانده مرکز مقاومت بنیاد بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی:

برپایی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک اقدام ماندگار است

فرمانده مرکز مقاومت بنیاد بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: برپایی موزه سراسرنمای سپهبد شهید قاسم سلیمانی یک اقدام ماندگار است که انشالله خداوند از مسئولین و متولیانی که در برپایی این موزه تلاش کردند، قبول کند.