دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سرلشکر حسین سلامی در پیامی فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: همراهی و هم افزایی ارتش و سپاه یاس، ناامیدی و عصبانیت دشمنان میهن اسلامی را رقم زده است.
رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی نزاجا:

قرآن در تمام وجود ارتش نفوذ کرده است

حجت الاسلام رمضان آقاسیان گفت: بحمدالله امروز ارتش جمهوری اسلامی ارتش قرآنی و مکتبی است و قرآن در تمام وجود ارتش نفوذ کرده است.
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: در پی حادثه تاسف بار تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در کابل و هرات و پروژه ایران هراسی در شکل دهی این حادثه، همایش تخصصی بررسی تعرضات به ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل برگزار می‌گردد.
امیر سرتیپ سعید شعبانیان گفت: با پیگیری های انجام شده حقوق سربازان افزایش یافته است. البته به این مقدار قانع نیستیم و تلاش داریم که شرایط را بهتر کنیم.
سپاه در بیانیه‌ای با محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، ظهور انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه را کابوس صهیونیست‌ها دانست.
سردار قاآنی گفت: آن‌هایی که سردار سلیمانی را ترور کردند تا خللی در جبهه وارد کنند، این فهم را نداشتند که هر قطره خون سردار سلیمانی انسان‌های بسیاری را جذب خود می‌کند. دیر نباشد که فتح قدس را ببینیم.
سردار فدوی گفت: ۱/۵ میلیون بسته معیشتی از امروز بین نیازمندان در سراسر کشور توزیع می‌شود.
امیر دریادار شهرام ایرانی گفت: پیام ما برای کشورهای غیردوست غیرمنطقه، این است که اقتدار لازم در منطقه ما وجود دارد و حضور آن‌ها در آب‌های این منطقه هیچ توجیهی ندارد.
وزیر اطلاعات گفت: آمریکایی‌ها برای مقابله با انقلاب اسلامی هزینه‌های گزافی متحمل شده و حالا با خفت و خواری در حال ترک منطقه است؛ رژیم صهیونیستی هم برای ثبات امنیت نداشته خود، به دنبال تلاش‌های بیهوده است که ناکام خواهد ماند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت 12 فروردین، «روز جمهوری اسلامی ایران»، تاکید کرد: تحقق آرمان‌های بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی همانند 12 فروردین 1358 نویدبخش آینده‌ای روشن و عزتمند برای کشور است.
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی تاکید کرد: کوچکترین خطای دشمنان شرور و ماجراجو علیه میهن اسلامی در هر نقطه را با پاسخ‌های قاطع و ویرانگر مواجه و حتی فرصت ابراز پشیمانی را از آنان سلب خواهد کرد.
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای شکل گیری با انواع توطئه‌ها از سوی دشمنان داخلی و خارجی از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله مواجه شد با هدایت داهیانه امامین انقلاب اسلامی و حضور مردم همیشه در صحنه بر تمامی دسیسه‌ها فائق آمد.
سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت امنیتی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و برخی تحرکات برای حضور صهیونیست ها در این منطقه راهبردی هشدار داد.