دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

جهش در تولد و تأمین تسلیحات، تجهیزات و محصولات دفاعی از رویکردهای وزارت دفاع در دولت سیزدهم است؛ طبق اعلام سردار آشتیانی ۲۵ درصد بیشتر از برنامه مصوب تولید داشته‌اند.

سردار شکارچی با بیان اینکه جنگی که امروز دشمنان پیش‌رو گرفته‌اند جنگ ناجوانمردانه‌ای بوده و بزرگترین تهدید برای دین اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: جنگ امروز که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ نرم و جنگ ترکیبی است، اعتقادات و باورهای دینی مردم و جوانان را نشانه گرفته است. این جنگ بدون خون و خونریزی حجاب را از سر زنان و دختران جامعه ما برمی‌دارد.
ارتش در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته دولت تأکید کرد که با تأسی به آرمان شهدا به‌ویژه دو اسوه خدمت خالصانه، شهیدان رجایی و باهنر، پشتیبان دولت بوده و آماده خدمت و ایثار است
حبیب‌الله سیاری در تشریح اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش گفت: پهپادهای جدیدی که توسط کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در این رزمایش مورد آزمایش قرار می گیرد.

امیر محمدرضا آشتیانی اعلام کرد: ما در وزارت دفاع قرارگاه اقتصادی و نفت و مسکن را تشکیل دادیم و هفت شورای راهبردی برای هم افزایی فعالیت‌های وزارت دفاع تشکیل دادیم. در حوزه صنعتی ساماندهی کردیم از جمله در صنعت هوایی و صنعتی و حوزه موشکی.
زهره الهیان گفت: نخستین جلسات ما در کمیته حقوق بشر با هدف حمایت از خانواده‌های شهدای ترور بود که صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانیم و در این زمینه نیز مکاتبات متعددی با مقامات مسئول در داخل و مقامات مجامع حقوق بشری، دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا داشتیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در یک نبرد تمدنی هستیم، گفت: شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهاد مهمتر است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: در روزهای شهادت امام حسین(ع) به یک سردار ولایی که بیش از ۴۰ سال سابقه مجاهدت و رزمندگی در خط مقدم اسلام دارد، توهین شد و فکر می‌کنند با این جسارت می‌توانند خودشان را بزرگ کنند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: سپاه از اول گفته بود که ما را به مذاکرات خود گره نزنید، ما متعلق به نظام، انقلاب و ملت هستیم و جغرافیای ما نیز انقلاب اسلامی است و اگر لازم باشد در عراق، سوریه، یمن و هرکجای دیگر کمک مشاوره‌ای مورد درخواست باشد، انجام خواهیم داد و از ارزش‌های اسلامی و انسانی دفاع خواهیم کرد، لذا ما را به مذاکرات گره نزنید.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه ترکیبی از ایمان، دانش فناوری، ابزار، تدبیر وسرشت پیونددهنده دل‌های مستحکم مردان به یکدیگر است.
سازمان آگهی های پرسون