دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بازدید از پایگاه پهپادی 313 ارتش:

هیچ وقت تهدید را کوچک نمی‌گیریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت‌ پهپادها در رزم‌های نوین گفت: ارتش با درک دقیق نیاز نبردهای آینده با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.
سخنرانی عجیب شمخانی؛

ایران به خاطر تحریم معروف شد!

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اعمال تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه خاطرنشان کرد: ایران ۴۳ سال است که در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی‌اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است.
اجتماع یکصد هزار نفری دهه نودی و هشتادی های مردم عزیز تهران در ورزشگاه آزادی و سرود امام زمانی سردادن آنان صحنه بسیار زیبا، غرورآفرین و ماندگاری را ایجاد کرد که از کنار آن نمی توان به سادگی گذشت.
پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس با سنین ۱۹ و ۲۰ ساله، روز پنجشنبه در لواسان با برگزاری مراسم باشکوه تشییع، با نوای سلام فرمانده در مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) شهر تدفین شد.
تفاهم نامه جامع همکاری های مشترک مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باحضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید.
حمله با موشک بالستیک یا پهپاد؛

انتقام شهید صید خدایی چگونه خواهد بود؟

ایران بدون شک به ترور شهید صیاد خدایی پاسخ خواهد داد و نیروهای اسرائیلی باید از همین حالا احتیاط و مراقبت بسیار زیادی داشته باشند
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه روحانیت مصادیق منیر هدایت امت اسلام بوده‌اند، گفت: روحانیون نشانه‌های وارستگی، علائم تقوا و ستارگان هدایتگر نسل‌های مختلف در طول تاریخ، در میان خانه‌ها، در منابر، حسینیه‌ها و مساجد بوده‌اند و حقیقت، احکام و حدود را برای مردم بیان کرده‌اند.
دستیار فرمانده کل قوا با بیان اینکه «آقا واقعا دلسوز ملت هستند و زندگی مردمی دارند»، گفت: چند وقت پیش که بیت بودم فرزند بزرگ ایشان را دیدم که می‌گفتند در آشپزخانه منزل پدر ما میز و صندلی پلاستیکی قرار دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان با تسلیت شهادت صیادخدایی گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌ های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای پیگیری پرونده جنایت ترور آن شهید عزیز، به منظور تعقیب، مجازات و محکومیت تروریست های جنایتکار به کار خواهد بست.
مسئول روابط عمومی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، نقص فنی را علت اولیه سقوط هواپیمای آموزشی در شرق اصفهان اعلام کرد و گفت: موضوع در دست بررسی‌های بیشتر است.
سفر مهم و راهبردی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پادشاهی عمان مصادف شد با یک حادثه دردناکی که از قبل طراحی شده بود.
انتشار عکسی از شناور لجستیکی در حال ساخت شهید مهدوی در روزهای اخیر نشان دهنده آن است که این شهر دریایی متحرک به روزهای پایانی ساخت خود نزدیک می‌شود.