دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

چند وبگاه تخصصی امور نظامی روز سه شنبه مدعی احتمال فروش جنگنده‌های «سوخو-۳۵ اس ایی» از سوی روسیه به ایران شدند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی دشمن متوجه قدرت ایران باشد در مذاکرات حواسش را جمع می‌کند که این‌طور نیست که بخواهند چیزی بگیرند و بروند ولی اگر کشوری در تأمین امنیت مردمش ضعیف باشد
در آیینی با حضور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، سرهنگ حسن باقری به عنوان فرمانده جدید حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان معرفی و از زحمات سرهنگ عباس ممبینی فرمانده پیشین این حوزه قدردانی به عمل آمد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج آمادگی هستند گفت : هر چند ما تهدید ها را جدی نمی بینیم اما تهدید را ۱۰۰ درصد فرض می‌کنیم ؛امروز آمادگی ما از هر زمان دیگر بیشتر است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اجرای عملیات مشترک موشکی و پهپادی در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص)۱۷ خبر داد و گفت : حمله همه‌جانبه به هدف و مانورپذیر کردن موشک‌های بالستیک از ویژگی‌های برجسته مرحله نهایی این رزمایش به شمار می‌رود و دهان دشمنانی را که هر روز علیه ایران حرف می‌زنند را می‌دوزد.
در مرحله نهایی رزمایش پیامبر 17 سپاه صورت گرفت؛

شلیک ۱۶ فروند موشک بالستیک به صورت همزمان

در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه، ۱۶ فروند موشک بالستیک در کلاس های مختلف به طور همزمان شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند.
فرمانده‌ کل سپاه به بیان نکات جدیدی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) 17سپاه پرداخت و گفت: این نکات شامل استفاده مؤثر از پهپادهای تهاجمی انتحاری و شناسایی که اجزای جدیدی از قدرت تهاجمی نیروی زمینی هستند.
امیر سید محمدرضا حسینی فرمانده دژبان ارتش به عنوان آجودان مخصوص رئیس‌جمهور انتخاب شد.
عضو مجلس خبرگان ضمن اشاره به آمادگی رزمی و توان دفاعی نیرو‌های مسلح گفت: آمادگی و قدرت رزمی نیرو‌های مسلح کشور، موجب بازدارندگی است. سرمایه نیرو‌های مسلح ما عشق به اهل بیت (ع) است، سرمایه‌ای که جبهه و دفاع مقدس ما را اداره کرد.
سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷سپاه گفت: در حال حاضر ما توانایی مقابله با موشک‌های کروز را با هجم آتش بالا داریم و می‌توانیم بسیاری از بمباران‌ها را در سطح بالا با موشک‌هایی که امروز سپاه در اختیار دارد همچون موشک‌های سوم خرداد مورد تهاجم قرار بدهیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در تشریح برنامه های این نیرو در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) تاکید کرد: ما دکترین دفاعی خودمان را متناسب با تهدیدات جدید به روز رسانی کرده ایم و پهپادهای تهاجمی و رزمی ما انهدام هر هدفی را ممکن کرده اند.
تانک پیشرفته کرار برای نخستین‌بار در نیروی زمینی سپاه در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ عملیاتی شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید برعدم اکتفا به واکسن‌های خارجی گفت: ما برای تداوم مبارزه با کرونا و تهدیداتی شبیه به آن نیازمند بازسازی چرخه و زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور هستیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور پیامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سفیر ایران در یمن گفت: سردار شهید حاج «حسن ایرلو مهاجری» تمام عمر با برکت خویش را وقف خدمت به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت کرد.
سرلشکر باقری در نشستی با حضور وزیر بهداشت؛

نیرو‌های مسلح از هیچ کمکی برای مهار کرونا دریغ نکرده‌اند!

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به همکاری نیرو‌های مسلح با کادر درمان در مواجهه با بیماری کرونا گفت: نیرو‌های مسلح از زمان فراگیری کرونا تاکنون با همه مشکلاتی که وجود داشته در همه ابعاد کمک کرده و از هیچ تلاشی هم دریغ نکرده‌اند.