دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

همایش هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران نخبه صبح امروز چهارشنبه ۳۰ آذر در دانشگاه جامع امام حسین(ع) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

فرمانده نیروی هوا فضا سپاه تشخیص درست قوای مسلح و امنیتی کشور در نحوه مقابله با توطئه دشمنان را امری حکیمانه و برخاسته از درایت دانست و تاکید کرد: عملیات برق آسای نیروی مقتدر زمینی سپاه به مقر تروریست های گسیل شده از اقلیم شمال عراق، پیش دستانه بود که دشمنان هم متوجه شکست خود شدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: کسانی به دلیل عدم فهم و خودبزرگ بینی تحت هر عنوانی حرفی می زنند که از مسیر مبارک ولایت فاصله بگیرند غیر از این که خود را له کنند و بی اعتبار شوند سود دیگری نخواهند برد. قبلی ها را دیدید و اینجا جایگاه نام بردن از آدم های مفتضحی‌ که در مسیر آقا حرکت نکردند نیست. هنوز فرصت باقی است، برگردید و حرف درست بزنید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با هدایت معاونت مهندسی و آماد ستاد کل نیروهای مسلح ۲۳ هزار واحد مسکونی سازمانی جهت ساخت برنامه ریزی شده که تا امروز حدود ۱۵ هزار واحد زیربار ساخت رفته که از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد ساخته و تحویل داده شدند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اینکه مدافع این انقلاب بسیجی شهیدی مانند روح الله عجمیان است که در یک منزل استیجاری ۵۰ متری و با شغل کارگری مقابل شخصی مانند علی کریمی می‌ایستد که صاحب کاخ چند ده میلیاردی است و این نشان می‌دهد که مدافعین این انقلاب افرادی مستضعف و از طبقه پایین جامعه هستند.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در فتنه اخیر کاملا هدایت شده و سازمان‌دهی شده در راستای براندازی نظام بود و دشمنان با فتنه‌های پوشالی خود به دنبال آشوب‌های خیابانی، تعرض به اموال عمومی و دولتی و… بودند که توسط ضدانقلاب و منافقان و برخی مزدوران خائن هدایت می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ همه کارکنان این نیرو صاحب منزل سازمانی شوند و در حوزه منازل شخصی تا پایان سال ۱۴۰۳، همه کارکنان قبل از بازنشستگی دارای منزل شخصی خواهند شد.
‌اداره کل اطلاعات استان سیستان وبلوچستان از ‌ارتباط عوامل ترور مولوی ریگی با یکی از کشورهای عربی خبر داد و اعلام کرد: این تیم قصد داشتند بعد از فروکش کردن فضای ناشی از شهادت مولوی اقدام به ترور فرد دیگری کند.