دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی را تشریح کرد و گفت: این پرونده ۹۴ متهم از آمریکا دارد و نفرات اصلی آن ترامپ، پمپئو و مکنزی‌اند.
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: تاریخ عبور می‌کند، صفحات تاریخ نوشته می‌شود. آنهایی که پای قراردادهای ننگینی را امضا کردند که ما را کوچک کرده، آدم نمی‌تواند ببخشد و هیچ وقت پاک نمی‌شود. زخم‌ها در تاریخ برای یک ملت هرگز ترمیم نمی‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران همایش گرامی‌داشت سالگرد شهادت حاج قاسم گفت: در یک صحنه‌ای دیدم سردار سلیمانی به دشمنان خود که در حال غرق شدن در باتلاق بودند، کمک کرد؛ تصاویر آن الان وجود دارد.
وزیر اطلاعات گفت: اگر می‌خواهیم برای انقلاب اسلامی قدمی برداریم و خدمتی بکنیم باید از نگاه‌های نهادی و سازمانی خارج شویم چراکه این نگاه‌ها ناخودآگاه ما را به نظریه‌های مدیریتی و سازمانی غرب وابسته می‌کند. باید در این راه اقدامی را درنظر گرفت که نگاه مردمی داشته باشد، همراهی مردمی و همدلی مردم را به‌دنبال داشته باشد و برخاسته از مردم باشد. این نگاه می‌تواند به کشور ما اقتدار بیشتر ببخشد.
شاید کمتر کسی پیدا شود که در پست‌های مهمی حضور داشته باشد اما در عین حال بتواند در تمامی حوزه‌ها نگاه فراجناحی داشته باشد و صرفا ملی به همه مسائل بنگرد.
رئیس کمیته ویژه پیگیری بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به زودی گزارشات آن اعلام می شود.
فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) گفت‌: پیشرفت‌هایی که نظام و انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌های شدید دشمنان داشته اکنون باعث بهت و حیرت همه جهانیان شده است و باید بدانیم که ما به برکت خون شهدا کشوری مستقل و با اقتدار هستیم.
وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت یوم‌الله ۹ دی اعلام کرد: یوم‌الله نهم دی دشمن کینه‌توز را در اجرای توطئه‌های فتنه‌گرانه‌ خود ناکام گذاشت.
ستادکل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن «نهم دی» و سالروز شهادت سردار سلیمانی، به دشمنان هشدار داد به هرگونه خطای احتمالی آنان در هر مکان و زمان با قاطعیت پاسخ و مبدا آن را مورد حمله خود قرار خواهد داد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت نهم دیماه، سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت بیانیه صادر کرد.