دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

امیر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
جلسه مسئولین عالی قضایی به ریاست معاون اول قوه قضاییه با حضور وزیر اطلاعات و معاونین، به منظور هماهنگی و هم افزایی جهت مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی، در وزارت اطلاعات تشکیل شد.
امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه عمده دلیل درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان این است که طرف مقابل هنوز آن نظم و نسق مطلوب را پیدا نکرده، گفت: این درگیری‌ها باید از طریق دیپلماتیک حل شود و نیازی به دخالت نیروهای نظامی و انتظامی نیست.
امیر ایرانی فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: انجام یک مأموریت ویژه جدید در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.
در واکنش به اهانت‌های میرحسین موسوی، یکی از کاندیداهای انتخابات 88 نسبت به سردار شهید حسین همدانی، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، بیان کرد: چهره نورانی شهید همدانی با صحبت های فردی ورشکسته، سیاسی و عقیدتی خدشه دار نمی شود.
در 29 خرداد 1330 پس از اجرایی شدن قانون ملی شدن نفت، حسین مکی به عنوان سخنگوی هیاتی که تاسیسات نفتی را در اختیار داشتند، نهایی شدن نهضت ملی نفت و دراختیار گرفتن دفاتر مرکزی شرکت نفت ایران- انگلیس را اعلام و در مراسمی نمادین شبیه به آیین‌های انتقال قدرت، پرچم ملی برافراشته شد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما با حداقل نفرات و امکانات برابر تروریست‌ها ایستادیم. تعداد نیروهای ما در سوریه و عراق اندک بود و سردار شهید حاج‌حسین همدانی با بهره‌گیری از سرمایه‌های آن کشورها توانستند ساختار سازمانی داعش را نابود کنند.
سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه بیان این‌که امپراطوری‌های رسانه‌ای سلطه نسبت به حوادث و رخدادهای خوزستان حساسیت و تمرکز دارند، گفت: جهاد رسانه ای در تبیین صادقانه و واقع بینانه خدمات جمهوری اسلامی در خوزستان پادزهر عملیات روانی، جنگ رسانه‌ای و سیاه نمایی دشمن از وضعیت این استان است.
وزارت دفاع بلاروس امروز (پنج‌شنبه) گفت، انفجارهایی که در پایگاه هوایی پریبیتکی در شهر گومل بلاروس رخ دادند در واقع به علت آتش‌ گرفتن یک خودروی نظامی بوده نه حمله موشکی از اوکراین.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بدون تردید پاسخ سریع مقاومت اسلامی فلسطین به این جنایت نشان می‌دهد فصل جدید قدرت یابی در جریان مقاومت رقم خورده است، گفت: صهیونیست ها تاوان سنگین دیگری بابت جنایت اخیر پرداخت خواهند کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به حدیث "ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاح" اظهارداشت: در این حدیث بر هدایت خلق تاکید شده چرا که انسان به صورت فردی و اجتماعی نیاز به هدایت دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هرجا که مردم به میدان آمدند اتفاقات مهمی رقم خورد و حضور و پای کار بودن مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن شده است.