دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در نقشه سیاسی جهان "ضعفا" جایگاهی ندارند و بنابراین باید قوی شویم، گفت: زمانی کشور ما واردکننده پزشک از هندوستان و پاکستان بود اما این روند اکنون معکوس شده است و الان ایران در عرصه پزشکی سرآمد است.
پیرامون جنگ غزه یا همان طوفان الاقصی از جهات مختلف می توان گفت و نوشت.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به تلاش ارتش برای ارتقای توان پهپادی خود، گفت: هم در ابعاد تاکتیکی، هم عملیاتی و هم راهبردی و هم در نوع خاصی از ماموریت، از پهپادی جدید رونمایی خواهیم داشت.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ده‌ها فروند «پهپاد کرار مسلح به موشک مجید» به مناطق پدافندی گفت: دشمن باید در راهبردها و راهکنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به خصوص در بعد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند.
سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت:به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت برداشته و به پای صندوق همه پرسی بیاید و همه فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهبی و بخشی تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از درگیری هنگ مرزی سراوان با اشرار و شهادت یک مرزبان خبر داد.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ زن و کودک بی‌گناه توسط رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ آمریکایی‌ها نیز از ابتدای تحولات غزه کارگردانی این نسل‌کشی را به عهده دارند و در صحنه این جنایات حاضرند.
ادعای سنتکام درباره رهگیری پهپاد ایرانی در شرایطی است که در روزهای اخیر تصاویری از رصد اطلاعاتی ناوگروه آمریکایی متشکل از ناوهواپیمابر «آیزنهاور»، رزم‌ناو «فیلیپین‌سی»، ناوشکن «گراولی»، ناوشکن «استتم» و فریگت فرانسوی «لانگدانگ»، پیش از ورود به آب‌های خلیج‌فارس، ازسوی سامانه‌های اطلاعاتی بدون‌سرنشین و با سرنشین نیروی دریایی ارتش منتشر شده بود.
رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

از مستند دریادار حبیب الله سیاری رونمایی شد

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مستند سازی از دلاور مردان عرصه ایثار و شهادت در جامعه بسیار سودمند و اثربخش است.