دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: بی‌تردید سیادت دریایی امروز ایران اسلامی تنها از راه وحدت و همدلی در این مسیر مقدس ، اقیانوس‌های ناآرام را در پیشگاه عظمت ملت بزرگ ایران اسلامی رام و آرام خواهد نمود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمالی گفت: توانمندی‌های ما در نیروی دریایی در شمال کشور در خدمت‌ آرامش و تامین امنیت ناوگان تجاری و مقابله با تروریست‌ها و حوادث احتمالی آینده است.
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: امروز به برکت عملیات معجزه‌آسای طوفان الاقصی مسئله‌ فلسطین یک مسئله جهانی شد و برای نخستین بار در طی ۷۵ سال گذشته افکار عمومی دنیا در ۵ کره جهان متوجه ظلم صهیونیست شد، فریب رسانه‌های صهیونیست را نخورد، مظلومیت مردم فلسطین و، وحشگیری صهیونیست را با چشمان خودش دید.
بسیج، حقیقتی شبیه افسانه‌هاست... بسیج مرز سِنی نمی‌شناسد، بسیج مرز جنسی نمی‌شناسد؛ زن و مرد در آن حضور دارند. بسیج مرز صنفی و مرز جغرافیایی و قومی نمی‌شناسد؛ همه‌ اقوام ایرانی، همه‌ اصناف گوناگون ملی در سطوح مختلف فکری از انسان‌های نخبه‌ برجسته‌ ممتاز در میان اهل علم و دانشجویان تا جوان‌های فعال و پُرشور صحنه‌های دیگر، همه در بسیج جمع‌اند.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش سردار دل‌ها در تقویت جبهه مقاومت گفت: دشمنان بدانند خون شهید سلیمانی همچنان می جوشد، جوانان کشورهای مقاومت ساکت نخواهند شد و نخواهند گذاشت نهالی از استکبار پا بگیرد.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه صهیونیستها هر روز در معرض تهاجم و فرسایش فلسطینی‌ها هستند، گفت: آنها خودشان را در دسترس مجاهدان مسلمان قرار دادند تا هر روز حداقل ۱۵ دستگاه تانک و چندین نفربر منهدم شود و تعدادی از آنها به هلاکت برسند.
وزیر دفاع: هزینه‌ شکست‌های رژیم صهیونیستی را باید شهروندان آمریکایی پرداخت کنند

امیر آشتیانی گفت: نفرت جهانی و از دست رفتن اعتبار و شخصیت بین المللی رژیم صهیونیستی از تنگناهای راهبردی است که همه این هزینه‌ها به صورت حساب آمریکایی‌ها نوشته می‌شود و مالیات دهندگان و شهروندان آمریکایی می‌بایست آن را پرداخت کنند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آشنایی با اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری به معنای آشنایی با اسلام ناب محمدی (ص) است، گفت: ارتش یکی از سازمان‌های پیشتاز قرآنی است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با تاکید بر ضرورت توجه به تهدیدات سایبری به زیرساخت‌ها، ادامه داد: رژیم صهیونیستی راهبردی علیه ما تنظیم کرده بود و گفته بود که زیرساخت‌های صنعتی که خدمتی به مردم ارایه می‌دهند، به میزان خدمت و وابستگی که میان مردم و آن زنجیره خدمات ایجاد می‌شود، اهمیت دارند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در حملات سایبری، گفت: در هفت -هشت ماه گذشته، حدود ۳۵ درصد حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی بوده است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: شکست راهبردی رژیم صهیونسیتی و حامیانش رقم خورده است؛ زمانی مردم فلسطین سنگ در دست داشتند، ولی امروز رزمندگان جبهه مقاومت موشک‌های نقطه‌زن به سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کنند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش پدافند غیرعامل که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، افزود: مهم تر از حوزه های جنگ نرم، فناوری‌های نرم ترکیبی است که از هم افزایی ترکیب چندین فناوری با یکدیگر، تهدیدی به وجود می‌آید که از آن علیه یک هدف خاص بهره برداری می‌شود که یکی از موارد بارز آن جنگ شناختی است.
کوشا مهشید فلاحی

محل شهادت سردار دلها + عکس

پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و تعدادی از همراهان ایشان مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی بغداد به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری شد، در این مکان خودروی مورد حمله قرار گرفته و سردیس فرماندهان مقاومت نیز نگهداری می‌شود.
فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اقدامات وحشیانه‌ای که این روزها در نوار غزه انجام می‌شود، کوچک‌ترین ارزش نظامی ندارد، گفت: این جنایات، اقدامات وحشیانه و نسل‌کشی در غزه، یک بار دیگر ماهیت واقعی آمریکا و ادعاهای حقوق بشری شیطان بزرگ را نشان داد و مجدداً مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول جهان اسلام و حتی دنیا مطرح کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاً به دنبال مقابله با کشورهای معمولی نیستیم، گفت: ما دشمن آن کشورها نیستیم، آنان هم دشمن ما نیستند و هرگز در مقابل همسایگانمان در دنیای ذهن هم بازی جنگ نمی‌کنیم اما قادریم برای از کار انداختن قدرت‌های فرامنطقه‌ای که راهبردشان می‌شناسیم برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات عالی‌رتبه به تاجیکستان سفر کرد.