دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

همزمانی حادثه تروریستی کرمان با شهادت العاروری در حملات به لبنان و همچنین حمله به مقر حشدالشعبی عراق و... همگی واکنش مستاصلانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به عملیات‌الاقصی و مقاومت 90 روزه در غزه، و واکنشی عاجزانه به «شکست‌های ترمیم‌ناپذیر» و «تهدیدات روزافزونِ غیرقابل تحمل و غیرقابل تصور» است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی باید ما بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و در دور دست توان مقابله با دشمن را داشته باشد، گفت: امروز در یک نبرد همه جانبه با دشمن رو به رو هستیم و دشمن سعی کرده است تمام زندگی مردم ایران را تبدیل به میدان جنگ کند از تهاجم اقتصادی تا تهاجم نرم در عرصه فرهنگی و همچنین جنگ اظلاعاتی و ترور و... با تلاش ناموفق از سوی دشمن برای انزوا بخشی سیاسی ایران همراه بود.
صهیونیستها و داعشی ها کینه ی حاج قاسم را به دل دارند چرا که نگذاشت آنها به اهداف پلید خود برسند و منطقه را مورد تاخت و تاز خود قرار بدهند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) خبر داد:

حق بر ملا نمی شود مگر با مجاهدت

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران قرارگاه امنیتی‌ امام علی(ع) گفت: در راستای‌ رسیدن به اهداف و‌آرمان های اسلامی هیچ حقی‌ بر ملا نمی شود مگر با مجاهدت و‌ شهادت.
خانواده شهید سلیمانی در پیامی ضمن تسلیت حادثه دیروز ، خواستار شدند: امید است مسئولان امنیتی و قضایی با پیگیری و بررسی عاجل، پاسخی سخت به بانیان و عاملان و آمران این حادثه تدارک ببینند؛ باذن الله.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای ترور شیخ صالح العاروری را به شدت محکوم و تاکید کرد: این ترور و شهادت، رزمندگان فلسطینی در جای جای این سرزمین به ویژه کرانه باختری را باعزمی جدی‌تر وارد میدان جهاد با اشغالگران می‌سازد.
خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه از بازداشت 33 نفر در این کشور به ظن جاسوسی برای موساد اسرائیل خبر داد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امروز در یادواره سردار شهید پورجعفری، گفت: عملیات طوفان الاقصی کاملاً فلسطینی و مرحله به مرحله آن با برنامه و تدبیر مقاومت فلسطین اجرا شده است.
روزنامه فرهیختگان نوشت: چهارشنبه هفته گذشته سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری خود اشاره‌ای به عملیات «طوفان الاقصی» داشت و آن را «یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها برای شهادت شهید سلیمانی» خواند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سید رضی موسوی یکی از باسابقه‌ترین و مؤثرترین فرماندهان سپاه بود و هیچ‌گاه لباس جهاد را از تن درنیاورد و ضربات سنگینی به دشمن زد.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عصای موسی را در نبرد با فرعون «اقتصاد مقاومتی» دانست و گفت: فرمول حل همه مشکلات بزرگ جامعه تفکر بسیج است و با الگو جهاد و روحیه خدمت می‌توان از مشکلات عبور کرد
امیر آشتیانی در پی شهادت سردار سید رضی موسوی گفت: قطعاً اقدام ناجوانمردانه و تروریستی رژیم درمانده صهیونیستی، بی‌پاسخ نخواهد ماند و در مکان و زمان مناسب، پاسخ مقتدرانه به دشمن زبون صهیونیستی داده خواهد شد.