دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: هزاران شهیدی که امروز در غزه جان خود را فدا کرده‌اند در حقیقت بهایی است که آنان برای آزادی سرزمین اشغال شده خود پرداخته‌اند. کودکانی که امروز می‌بینیم دوشادوش مردان و زنان جانانه مقاومت می‌کنند.
اطلاعیه‌ دوم وزارت اطلاعات در خصوص فاجعه‌ی تروریستی کرمان با اشاره به «تعقیب تعدادی از آمران و طراحان عملیات تروریستی کرمان درخارج از کشور» و «بازداشت ۳۵ نفر از عوامل پشتیبانی تروریست های انتحاری» منتشر شد.
تروریسم وطن و نام ندارد و اگر خود را به قوم و ملتی منتسب کند دروغ گفته و داعش دروغگوترین تبهکارانند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان:

هیچ قصوری در حادثه تروریستی کرمان رخ نداده است

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان این گونه عنوان کرد: همه کوه‌های مشرف به فضای گلزار شهدا را نیرو‌های فراجا تحت کنترل داشتند و طبق گزارش‌های دادستان مرکز استان و رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، هیچ قصوری نبوده است.
وزیر دفاع در واکنش به حمله تروریستی کرمان گفت: تروریست‌ها و دشمنان با این اقدامات به جایی نمی‌رسند و این اقدامات هیچ تأثیری در شرایط آنها نخواهد داشت.
رییس هیأت اعزامی کمیسیون امنیت ملی به کرمان با اشاره به اینکه هیچ کدام از دو عامل انتحاری در حادثه تروریستی ایرانی نبودند، گفت: آبشخور فکری این افراد و گروه‌ها از رژیم صهیونیستی و با پوشش داعش و تکفیری‌ها است و تاوان این اقدام را خواهند داد.
سردار مسجدی گفت: : آمریکایی‌ها بزرگترین ارتش را در دنیا دارند اما به شما می‌گویم یک لشکر آن در خود آمریکا نیست و همه در دنیا پخش شده‌اند. پایگاه‌های آمریکا در منطقه چه کار می‌کنند؟
غریب‌آبادی اظهار کرد: ما سه مسیر پیگیری قضایی در نظام ایران، قلمرو عراق و دیگری پیگیری‌های بین المللی را طراحی کردیم. در فضای بین‌الملل هم تنها مرجعی که صالح است دیوان بین‌المللی دادگستری است.
تجربه تاریخ بیانگر آن است که هرگاه در ایران در مقاطعی شرایط و رنگ و بوی آسیب پذیری داشته، دشمنان خارجی و معاندین داخلی سخت به آن دل بسته‌اند. گمان‌می‌رود شکاف دولت - ملت، شکاف مرکز -پیرامون، آثار یأس و ناامیدی در مردم و نشنیدن اعتراض آنها توسط دولت از مشخصه‌های تضعیف ایران باشد که معاند و بدخواه نقشه و عملیات خود را بر آن استوار کرده‌اند.