دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترور کور سردار سیدرضی موسوی از مستشاران در سوریه به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: پاسخ جمهوری اسلامی ایران در قبال این ترور کور و عامل شهادت، حتما تعیین کننده است.
سرلشکر موسوی گفت: شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی، از قدیمی‌ترین مستشاران سپاه پاسداران در سوریه و همرزم رشید سردار حاج قاسم سلیمانی را به خانواده معظم آن شهید، رزمندگان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
اگرچه بودجه دفاعی ایران طی چند سال اخیر روند صعودی داشته، اما برخی کارشناسان معتقدند با توجه به ضرورت ارتقای روزافزون توان بازدارندگی کشور، افزایش این بودجه ضرورتی انکارناپذیر است؛ موضوعی که این روزها ازسوی نمایندگان مجلس نیز مورد تاکید قرار گرفته‌است.
امنیت، کالایی است که برای رسیدن به آن و برخورداری عموم مردم یک جامعه علاوه بر صرف هزینه مادی، بذل جان و ایثارگری عده‌ای از مردم را نیز می‌طلبد و به همین خاطر است که شهدا، بهترین فرزندان ملت ایران هستند که با نگاهی متعالی و برآمده از روح بلندشان، با بذل جان خود و بدون هیچ چشمداشتی، امنیت را برای ملت ایران به ارمغان می‌آورند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که سپاه، سیمای زمینی بسیاری از آیات الهی است، گفت: سرشت و ذات خلقت سپاه براساس تقوا است و تقوای الهی در سپاه یک حقیقت جاری است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ایده تشکیل بسیج دریایی ریشه در مجاهدت‌هایی نیروهای مردمی در دفاع مقدس دارد و امروز به جایی رسیده‌ایم که ۵۵ هزار نیروی بسیج دریایی سامان‌دهی شده‌اند.
دشمنان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با شیوه های مختلفی تلاش کردند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرند و در این راه از هیچ ضربه ای دریغ نکردند. اما این ضربات هربار با شکستی مفتضحانه مواجه شده است.
این چندمین بار است که در آن منطقه، شاهد شبیخون به مراکز انتظامی و مرزبانی و شهادت یا اسارت گروهی از سربازان مظلوم وطن هستیم. این سربازان، فرزندان و جان و جلال این کشورند. لابد نقصی در کار است و کسی باید مسئولیت بپذیرد.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت شهدای حمله تروریستی راسک ضمن محکوم کردن این اقدام کور از اعلام آمادگی و پشتیبانی ارتش از نیروی انتظامی کشور خبر داد.
صبح امروز حکم اعدام فردی که به اتهام ارتباط با سرویس‌های بیگانه از جمله موساد در سیستان‌وبلوچستان محاکمه و محکوم شده بود، اجرا شد.