دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همانند گذشته بر سر عهد، تداوم تلاش‌ها در راه پیشرفت و تولید قدرت و امنیت برای میهن عزیزمان پایبند و پایمردیم و به دشمنان هشدار می دهیم آنچه را قبلا آزمودند دوباره نیازمایند.
به کسانى که ایمان آورده ‏اند بگو تا از کسانى که به روزهاى پیروزىِ خدا امید ندارند درگذرند‌، تا خدا هر گروهى را برای آنچه مرتکب مى‏شده‏اند به مجازات رساند.
روز دانش آموز امسال با سال های دیگر متفاوت خواهد بود و خروش بانگ استکبارستیزی دانش آموزان در ایران گوش ســتمگران و حامیان صهیونیست ها را کر خواهد کرد.
جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: بعد از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و شکست ترمیم‌ناپذیر رژیم منحوس صهیونیستی، بزرگترین پیامد جنایات این رژیم این است که نه تنها دنیای اسلام بلکه آزادی‌خواهان جهان در تمام دنیا را علیه استکبار و صهیونیسم متحد کرده است و این صبر مردم غزه است که وجدان بشری را حتی در اروپا و آمریکا و سایر کشورها به حرکت درآورده است.
امیر آشتیانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هم که سرآمد خطاهای راهبردی هستند و در کنار اسرائیل قرار گرفته‌اند قطعا ضربه خواهند خورد، گفت: کشورهای اروپایی هم باید مراقب باشند دچار خشم و عضب مسلمانان جهان واقع نشوند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مبارزان فلسطینی آماده حمله زمینی اسرائیل هستند، گفت: در همین بخش شمالی غزه گزارش این رزمندگان این است که بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل احداث کرده‌اند و بعضاً خودرو و موتورسیکلت در آن عبور می‌کند.
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه سالانه خود برای تقویت توان رزمی، رزمایش بزرگی را در دور روز برگزار کرد.

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش که متناسب‌ با تغییر در سازمان رزم نزاجا به مدت ۲ روز در منطقه عمومی نصرآباد برگزار شد، با اجرای موفقیّت‌آمیز مأموریت‌های طراحی شده، پایان یافت.