دفاعی و امنیتی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نظامی | دفاعی | امنیتی را در سرویس سیاسی پرسون بخوانید.

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق اعلام کرد: گروهی از عناصر و اشرار تروریست وابسته به جیش الظلم در پی اشراف اطلاعاتی در روستای "کستک" شهرستان راسک شناسایی شدند و در حمله رزمندگان قرارگاه قدس یکی از تروریست‌ها به هلاکت رسید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که ایران با تامین امنیت داخلی خود اجازه نمی‌دهد امنیت کشورهای همسایه تهدید شود، کشورهای همسایه هم باید مانع فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهای خودشان علیه کشور ما شوند. لذا اقدام ایران مبتنی بر مشروعیت حقوقی است.
رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اقدام سپاه پاسداران در حمله به مقر تروریست‌ها را کاملا منطبق بر موازین بین‌المللی و مسئولیت‌های سپاه عنوان کرد و گفت: اقدام اخیر سپاه که با قاطعیت انجام شد، دفاع مشروع از امنیت ملی کشور است.
در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین خواهر یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در عملیات مرصاد توسط خوپ منافقین کشته شده بود از اعضای این گروهک شکایت کرد.
دولت آمریکا به علت حمایت‌های متعدد از گروهک تروریستی موسوم به جندالله که عامل شهادت ۳۹ شهروند ایرانی در حادثه تروریستی سال ۸۹ شهرستان چابهار بود، به پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار خسارت و جریمه محکوم شد.
فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش گفت: اکنون ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است.
نقطه برتری ناوگان جنگی ایران کجاست؟

مقایسه تجهیزات جنگی ایران و آمریکا در دریا

گزارش‌های مستند به اطلاعات پایگاه شاخص‌سنجی قدرت‌های دریایی دنیا قدرت دریایی ایران و آمریکا از حیث تجهیزات دریانوردی نظامی را بررسی می‌کنند.
«قدرت برتر خاورمیانه دیگر، آمریکا، مصر همسو با غرب، عربستان سعودی یا حتی اسرائیل نیست بلکه ایران است»، روزنامه انگلیسی «گاردین» در خصوص تحولات اخیر در غرب آسیا و حمله ائتلاف آمریکا به یمن، چنین جملاتی را نوشت.